Az M1-es bővítése során több helyszínen éjjel-nappal végzik a munkát. Az MKIF most látványos képeken mutatta be egy híd kivitelezésének előrehaladását.
Jelenleg nagy hangsúlyt fektetnek az M1-es sztráda fejlesztése során az érintett hidak és egyéb átkelő műtárgyak át-, újjá- vagy éppen felépítésére. Mindez logikus, hiszen az újabb sávok építése után nagyobb teret kell majd átívelniük a hidaknak és ezt a teret szabaddá kell tenni, mielőtt kialakítanák az új, szélesebb pályát. Csomópontok kialakításához szintén szükség lehet új átkelők kiépítésére.
Esetenként éjjel, illetve folyamatos nappali munkavégzés keretében zajlanak tehát a hídszerkezet építési munkálatok is – most ezekről írt röviden, illetve tett közzé képgalériát az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Mint a Facebookon posztolták,
a zsaluzás biztonsággal végezhető az éjjeli órákban is, így a hideg időjárás ellenére a szakemberek éjt nappallá téve tudnak dolgozni a Bicskétől nyugatra fekvő Nagyegyházánál.
Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.









8,558 milliárd forint értékben.
Biatorbágynál dolgoztak az MKIF szakemberei.