2025.04.30
Az üzemeltető-generálkivitelező MKIF munkálatai során minél kevesebb lezárással oldják meg a híd munkálatait.
2025.04.24
Az MKIF már dolgozik a lebontásra szánt régi átkelő mellett az új gyalogos-kerékpáros műtárgy alapjainak letételén.
2025.04.15
A bontás során kiderült, hogy a közel 30 éves útalap teherbírása és vízelvezetése nem megfelelő, így teljes pályaszerkezet-csere kezdődött az MKIF Zrt. kivitelezésében.
2025.03.17
A valójában öt különálló acélhíd együtteseként felépített Pentele hídon összesen 13 sarut cserélnek.
2025.03.06
Mintegy 300 kilométeren, 373 különböző helyen végzett szintrehozási munkálatokat tavaly az MKIF Zrt. azokon a főpálya szakaszokon, ahol a burkolatállapotok nem érték el az elvárt műszaki szintet.
2025.02.27
A tranzitútvonalnak számító autópálya hatsávosítását – az M0 és a 94-es km között – 2029. augusztus végéig fejezi be az MKIF Zrt. Ez idő alatt elindul továbbá az M7-es bővítése is.
2025.01.10
Több mint negyven kamera pásztázza folyamatosan az M85-ösön felépített alagút belső tereit, amelyek biztonságát számtalan automata funkció védi. Ha mégis vészhelyzet alakulna ki, akkor előre lemodellezett forgatókönyvek segítik a gyors és hatékony mentést.
2024.12.23
A társaság által üzemeltetett úthálózat 46 százaléka fiatalodott meg, vagyis kapott új burkolatot.
2024.12.14
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
2024.11.30
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
2024.11.08
Az MKIF 80 kilométeren fogja fejleszteni az autópályát, már a terepen készítik elő a munkát a gépek és szakemberek.
2024.10.15
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.
2024.09.13
Az MKIF többek között kicseréli a pálya teljes kopó- és kötőrétegét, a munka mintegy másfél hónapig tart majd.
2024.09.06
Most először történik sarucsere Közép-Európa legnagyobb viaduktján.
2024.08.26
A teljes pályazár mellett zajló, előre tervezett munkálatok során felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
2025.04.28
Az útszakaszok és a pihenőhelyek útburkolatai is megújulnak a HE-DO kivitelezésében, az M1 Útépítő Kft. megrendelésének és az MKIF Zrt. megbízásának megfelelően.
2025.04.19
Bár a legtöbben csak a tereléseket és burkolatcserét látják, az MKIF Zrt. munkája autópályáink kezelésében ennél jóval sokrétűbb. Az üzemeltetés léptékéről és feladatairól Tóth János üzemeltetési koordinációs igazgatóval beszélgettünk.
2025.03.18
Velence közelében dolgozik az MKIF Zrt., az előkészítő munkálatok gyakorlatilag már el is kezdődtek.
2025.03.12
Az MKIF 2022 szeptembere és az idei augusztus vége között 540 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot újít fel, már az utolsó szakaszban járnak, hatalmas mennyiségű elvégzett munka mellett.
2025.03.04
Az MKIF óriásprojektjében hatalmas beruházást készítenek elő, már az építkezés fő fázisában terelésre szánt sávok burkolatait erősítik meg előre.
2025.01.28
Hatalmas beruházást készítenek elő, 80 kilométeren modernizálják a pálya burkolatát, az ehhez szükséges előkészítési munkák közé tartozik a fakivágás is.
2024.12.30
Idén 33 pihenő újult meg, a program jövőre is folytatódik.
2024.12.18
A tavalyi mennyiséget is túlszárnyalva idén több mint 5 millió négyzetméternyi felület újult meg; a munkák közel fele az M3-ason zajlott.
2024.12.11
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
2024.11.12
Az MKIF folytatja az előkészületeket az autópálya mintegy 80 kilométerének fejlesztéséhez.
2024.10.28
Most ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán. Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is lesz, amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója adott interjút lapunknak.
2024.09.24
Az MKIF Zrt. számos programmal és akcióval edukálja a „jövő járművezetőit” és az aktív sofőröket a felelősségteljes és kulturált vezetés érdekében.
2024.09.11
Többek közt egy 160 tonnás autódaru és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszert alkalmaztak a minél gyorsabb kivitelezés érdekében.
2024.08.29
Hétköznapi ember számára meglepő lehet, mennyi tényezőre kell figyelnie a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek a több mint 1200 kilométeres gyorsforgalmi úthálózat szintrehozásának megvalósításakor. Ráadásul ezt egy olyan rendszerben, ahol egyetlen elem megváltoztatása bármely másikra hatással lehet, és ami biztos dolog, az maga a változás. Interjú Benedek Fruzsinával, az MKIF Zrt. fejlesztési koordinációs igazgatóval.
2024.08.01
Az M1, M15, M3, M30, M35, M4 és M7 szakaszai összesen 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén júliusig.