2024.10.28
Most ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán. Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is lesz, amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója adott interjút lapunknak.
2024.09.24
Az MKIF Zrt. számos programmal és akcióval edukálja a „jövő járművezetőit” és az aktív sofőröket a felelősségteljes és kulturált vezetés érdekében.
2024.09.11
Többek közt egy 160 tonnás autódaru és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszert alkalmaztak a minél gyorsabb kivitelezés érdekében.
2024.08.29
Hétköznapi ember számára meglepő lehet, mennyi tényezőre kell figyelnie a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek a több mint 1200 kilométeres gyorsforgalmi úthálózat szintrehozásának megvalósításakor. Ráadásul ezt egy olyan rendszerben, ahol egyetlen elem megváltoztatása bármely másikra hatással lehet, és ami biztos dolog, az maga a változás. Interjú Benedek Fruzsinával, az MKIF Zrt. fejlesztési koordinációs igazgatóval.
2024.08.01
Az M1, M15, M3, M30, M35, M4 és M7 szakaszai összesen 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén júliusig.
2024.06.30
Amint 2025. szeptemberére elkészül az MKIF Zrt. az általa kezelt gyorsforgalmi utak szintrehozásával, kezdődhetnek a fejlesztések.
2024.06.04
Az utóbbi időben sűrűn találkozunk a legforgalmasabb autópályákon, útfelújítások miatti sávelzárásokkal, mindez egy átfogó koncepció része. Az MKIF Zrt. egységes műszaki szintre hozza a magyar államtól 2022. szeptember 1-én üzemeltetésre, fenntartásra, fejlesztésre átvett gyorsforgalmi utakat. Három év alatt több mint félezer kilométer újul meg – képekkel és információkkal mutatjuk be, mi történt eddig idén.
2024.03.19
Az MKIF lebonyolításában zajló szintre hozás során 538 kilométert újítanak fel, a szervezet által üzemeltetett pálya 43 százalékát érintve.
2023.12.19
Az elvégzett burkolatcsere háromnegyede az M7, M3, M1 autópályákon történt, összesen 2,8 millió négyzetméter burkolat újult meg a legforgalmasabb útszakaszokon.
2023.08.02
Áprilistól augusztus elsejéig. A legtöbb burkolatot az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán cserélték le.
2023.03.27
Több száz kilométer autópálya, és mintegy 200 híd, illetve felüljáró átfogó felújítására kerül sor az elkövetkező időszakban.
2023.02.06
A kormány szervei, az MKIF és a kivitelezők is részt vesznek az aszfaltszakma meghatározó eseményén, ahol számos nemzetközi szaktekintély is előadást tart.
2022.11.10
Szeptember 1-től 1237 kilométernyi autópálya koncessziós kezelésbe került, így azokon a szakaszokon a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. látja el a téli üzemeltetési feladatokat.
2022.10.06
Az MKIF Zrt. azokon a szakaszon végez felújítási munkálatokat, amelyek állapota a leginkább indokolja ezt.
2024.10.15
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.
2024.09.13
Az MKIF többek között kicseréli a pálya teljes kopó- és kötőrétegét, a munka mintegy másfél hónapig tart majd.
2024.09.06
Most először történik sarucsere Közép-Európa legnagyobb viaduktján.
2024.08.26
A teljes pályazár mellett zajló, előre tervezett munkálatok során felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
2024.07.31
Egyetlen érintés a mobilon vezetés közben egy másik ember életébe kerülhet: a balesetek statisztikái szerint manapság ebbe nagyon sokan bele se gondolnak. Nem csoda, hogy a gyorsforgalmi utak szintrehozása és a tervezett autópálya-fejlesztések mellett legalább ekkora súllyal bír a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. küldetésében a biztonságosabb közlekedés megteremtése.
2024.06.19
Az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet, összesen 8 kilométernyi sávhosszon Érd és Székesfehérvár között a biztonság érdekében szükségessé vált a munka. A hétvégéken (és hétfőn), illetve augusztusban nem lesznek terelések és munkát sem végeznek.
2024.05.07
Határidő előtt adták át a Budapest közlekedése szempontjából kiemelten fontos projektet.
2024.03.13
Tízéves útfejlesztési programot kezd a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részéért felelős MKIF. A 2023-ban elkezdett felújítások március 15-e után folytatódnak.
2023.10.12
A magyar építőipar meghatározó vállalatcsoportja az utolsó pillanatban ugrott be az Építő Kupa focitornájára, hogy aztán veretlenül meneteljen el a végső győzelemig.
2023.06.16
A generálkivitelező és acélszerkezetgyártó vállalat folyamatosan fejleszti technológiáját és növeli kapacitását, melynek köszönhetően már acélszerkezetű hidak gyártását is végzi.
2023.02.14
Nemzetközi vendégmeghívottakkal cserél eszmét a magyar ágazat arról, hogy mik a legfrissebb fejlemények. A minisztérium, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., illetve természetesen olyan meghatározó kivitelezők is képviseltetik magukat szakértőiken keresztül, mint a Colas-csoport, a Duna Group, vagy a SWIETELSKY.
2022.11.17
A gyorsforgalmi úthálózatunk jelentős hányadának üzemeltetése nemrég került magánkézbe: a gyorsabb hibajavítás és a tél előtti sürgős felületjavítások által a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő gyorsan letette a névjegyét. Ugyanakkor az egységesen magas szolgáltatási szinthez még rengeteg munka szükséges. Interjú Németh Tamás vezérigazgatóval.
2022.10.27
Az MKIF Zrt. húsz autópálya-mérnöksége sószórókkal, hóekékkel, 145 saját és további 25 bérelt tehergépjárművel végzi majd a munkálatokat.
2022.08.25
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. összegyűjtötte, hogy az egyes gyorsforgalmi-, fő-, mellék- és belterületi utak üzemeltetési teendőit kik látják el a jövőben.