2024.11.21, Csütörtök
Többszáz tonnás terheléssel bizonyította állóképességét Budapest új hídja

Többszáz tonnás terheléssel bizonyította állóképességét Budapest új hídja

magyarepitok.hu

2022.07.27. 10:10 - Bíró Beáta/Hegedűs Gergely

Mozdonnyal és 14 darab, zúzottkővel megpakolt vagonnal ellenőrizték a Déli összekötő vasúti híd utolsó, harmadik hídelemének teherbírását.

Hirdetés

Megtartották a harmadik hídelem statikus próbaterhelését Budapest újjáépülő Déli összekötő vasúti hídján. Ezt a lépést az tette lehetővé, hogy korábban az utolsó hídelem is helyére került, így az 510 méter hosszúságú híd szerkezetileg elkészült, majd az ilyenkor szokásos hordógurítást is megtartották a hídon.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházása a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) együttműködésében és a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével valósul meg. Az engedélyezési terveket a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették, míg a kiviteli terveket a Főmterv Zrt. és a Kontúr Csoport Kft. A cölöpalapozási feladatokat a HBM Soletanche Bachy Kft. látta el. A NoBo és DeBo hitelesítési eljárások teljes körű lefolytatását a RailCert Hungary Kft. végzi.

Ezért kulcsfontosságú a híd

Az eddigi munkálatok során lebontották a két régi, rossz állapotú vasúti hidat, de ezek cseréje mellett egy harmadik vasúti híd is megépült, ezáltal növelve a híd kapacitását. Ahogy azt korábbi cikkeinkben is jeleztük, az új felszerkezetek fogadására az alépítményeket is át kellett alakítani, továbbá új, cölöpfalas hídfőt kellett építeni a budai oldalon.

A fejlesztésben az ország egyik legfontosabb közlekedési műtárgya újul meg, miután a Déli összekötő vasúti hídon keresztül halad át a Magyarország keleti és nyugati országrésze közötti vasútforgalom mintegy 90 százaléka.

 

A vasúti munkákat a V-Híd végzi

A Budapest új Duna-hídján most lezajlott statikus próbaterheléshez a Duna Aszfalt alvállalkozójaként a V-Híd Zrt. biztosította a vasúti járműveket, melyeknek összsúlya mintegy 882 tonna volt. Lapunk értesülése szerint a próbaterhelést egy M62-es mozdonnyal és 14 darab, zúzottkővel megrakott Faccpp vasúti kocsival végezték. A mérés során különböző terhelési pontokban megállított tehernél vizsgálták a híd lehajlását. Az adatok kiértékelése néhány hetet vesz igénybe.

Mindezeken túl a V-Híd Zrt. számos munkaelemben érintett a Déli összekötő vasúti hídon: a cég kivitelezi a vasúti pálya al- és felépítményeit és alakítja ki a rugalmas sínkörülöntést. Feladata még a felsővezetékek, valamint a biztosítóberendezés megvalósítása, a közművek kialakítása, a zaj- és rezgésvédelem biztosítása, valamint magasépítési feladatok kivitelezése.

A pesti és a budai hídfőn is épül egy-egy őrbódé

A Duna pesti és budai partján egy-egy őrbódé jön létre. A magyarepitok.hu úgy értesült, ezek tartószerkezeti munkáit már befejezték: vagyis az alapozás, az acéloszlopokkal kiegészült tartófalak, illetve a födém és tetőszerkezet is elkészült.

Ezen a héten folytatódnak a munkálatok, melyek tervezetten szeptemberre befejeződnek. Ezek során az őrbódék körül elkészül a térrendezés, majd a könnyűszerkezes falazat, mely magában foglalja a biztonsági üvegből álló nyílászárókat is.

Galéria

Kötött pályaV-Híd Építő Zrt.Nemzeti Közlekedési Központ (NKK)Duna Aszfalt Zrt.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.MSC Kft.Speciálterv Építőmérnöki Kft.Kontúr Csoport Kft.HBM Kft.RailCert Kft.vasútfejlesztésDéli összekötő vasúti Duna-hídNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés