A gyorsforgalmi út M7-es autópályától Fenékpusztáig tartó 8,6 kilométeres szakaszát a Strabag építi meg.
Egy 38,8 milliárd forintos beruházásban alakítják ki az R76-os M7-es autópálya holládi csomópontja és Fenékpuszta közötti részét. A májusban két szakaszban meghirdetett fejlesztés mindkét ütemét a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG végezhetik el a beuházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) számára - derül ki az uniós közbeszerzés adatokból.
A projekt során a Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötését megvalósító 2x2 sávos, 11 méteres koronaszélességű R76-os 0+000 és 8+600 közötti része Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg új nyomvonalon. Az eddig használt 76-os főút a lassabb járművek, illetve a helyi forgalom számára továbbra is elérhető marad.
A most felépülő új szakaszon
Az útszakasz munkálatai során összesen 9 felüljárót és 2 aluljárót adnak át. Ahogy azt korábban megírtuk, a leendő zalaegerszegi tesztpályához kapcsolódva az R76-ost okosútként fogják kialakítani - erről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter beszélt a tesztpálya tervezői szerződésének aláírásakor. Az útszakasz adatokat fog gyűjteni a környezetéről, a forgalomról, és továbbítja azokat az útszakaszokon közlekedő intelligens járműveknek.
Az M85-ös különleges építési projektjét úgy kell kiszolgálni anyaggal és emberrel, hogy a szűk területen mindenkinek legyen elegendő munkaterülete, eközben minden alapanyag időben a helyszínen legyen.
A kalocsai ártéri hídon már a korlátokat szerelik; a mederhídon gőzerővel építik a főtartókat; a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett nagyszabású hídépítő projektben.