Az M7-es holládi csomópontjától indul a zalai megyeszékhely gyorsforgalmi bekötése, a 8,6 kilométeres szakasz Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kiírta a kivitelezői közbeszerzést az R76 gyorsút I. és II. ütemére. A gyorsforgalmi út az M7-essel köti majd össze Zalaegerszeget egy 32 kilométeres új nyomvonalon.
A mostani kiírás szerint a nyertesnek az M7-es autópálya holládi csomópont és Fenékpuszta között a 0+000 és 8+600 számú útszelvény közötti szakaszt kell kiviteleznie. Ehhez kapcsolódó feladat a kiegészítő szakaszok és a csomóponti csatlakozás kivitelezése a 76-os főútra. A tárgyban meghatározott építési beruházás oszthatatlan szolgáltatásnak minősül.
A projekt két részfeladatra oszlik. Az I. ütemben a kivitelezőnek az M7-es autópálya holládi csomópontjától kezdődően kell megépítenie a kétszer kétsávos gyorsutat az 5+650 kilométer szelvényig. Az itt megvalósítandó gyorsút új nyomvonalon kerüli el Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt. A 76-os főút egyes szakaszain korrekcióval alternatív útvonalként megmarad a lassú járművek számára.
Az I. ütemben többek közt kialakítanak egy körforgalmat és egy vasút feletti felüljárót, aluljárókat, vadátjárókat, fel és lehajtó ágakat, valamint a holládi autópálya-csomópontban gyalogos és kerékpárút átvezetést.
A II. ütem Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta között (5+650 és a 8+600 kilométer szelvények között) épül meg csomóponti csatlakozással a 76-os főútra. A kiírás szerint a megvalósítandó gyorsút itt szintén új nyomvonalon halad, a meglévő 76-os főúttól keletre egészen Fenékpusztáig. A 76-os út itt is megmarad a lassú járművek számára. A 2,95 km hosszú gyorsúti szakaszon forgalmi csomópont nem létesül, ugyanakkor összesen kilenc felüljáró épül ki, köztük egy vasbeton szerkezetű felüljáró a Zala folyó felett.
Ahogy azt korábban megírtuk, a leendő zalaegerszegi tesztpályához kapcsolódva az R76-os okosútként fog megépülni - erről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter beszélt a tesztpálya tervezői szerződésének aláírásakor.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.