A Zenit by Bayer projekt nem csupán az új irodaházak, lakóépületek és bevásárlóközpont által alakítja át a 14. kerület arculatát.
Újra fókuszba kerül a Bayer Construct generálkivitelezésében épülő városnegyed Zuglóban: hamarosan átadják a Bosnyák téri piac mellett megépült Zenit Corso bevásárlóközpontot. A Zenit by Bayer projekt azonban nem csupán új bevásárlóközpont, irodaházak és lakóépületek által alakítja át a 14. kerület arculatát: mára elkészültek ugyanis a környéket gyökeresen megújító infrastrukturális fejlesztések is.
A mostani közterületi és infrastrukturális fejlesztés összességében több mint 10 milliárd forintos értéken valósult meg. Ezek a munkák évtizedeken át elmaradt beruházásokat pótoltak, így a befejezésük után érdemes áttekinteni, hogy mi mindenben hoztak előrelépést.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a fejlesztések elsősorban a Bosnyák tér környékét, azon belül főleg a tértől észak-keletre eső útszakaszokat és egyéb tereket rendezték: ez főleg a Csömöri út és a Rákospatak utca térségét jelenti.
A projekt kiemelkedő részét képező útfejlesztések során a Csömöri utat 914 méter hosszan újították fel a Nagy Lajos király útja (Bosnyák tér) és a Rákospatak utca közötti szakaszon. A meglévő útpálya mellé 400 méter hosszan egy teljesen új útpálya is megépült - a Rákos-patak felett átívelő híddal együtt.
Fontos hozadéka a beruházásnak, hogy elkülönítették a tömegközlekedés útvonalait az autós forgalomtól: a buszok egy középső tengelyen, egy 2x1 sávos buszsávban, védett útvonalon kaptak helyet.
Szintén jelentős fejlesztést kapott a Csömöri útra merőleges Rákospatak utca: a páros oldalon 410, a páratlan oldalon 270 méter hosszan új pályaszerkezettel, illetve útfelújítással. A szóban forgó úton egy új buszvégállomás is létesült.
A Rákospatak utca fejlesztésében hangsúlyos elem,
hogy a buszok megállásához buszöblöket építettek: ezáltal megszűnik a megálló buszok mögött korábban gyakran kialakuló torlódás.
Akadálymentes megközelítéssel új buszmegálló párok épültek a Bosnyák téri templom mögött, a Fűrész utcánál és a Lantos Mihály Sportközpontnál.
A Rákospatak utca folytatását képező Vezér utcában 210 méter hosszú új sáv épült, és a meglévő utat is újjáépítették.
Egy további fajsúlyos eleme volt a projektnek
a Csömöri út végén lévő, 2x1 sávos patakhíd felújítása és bővítése is annak érdekében, hogy a buszok akadálytalanul át tudjanak haladni rajta, és a biciklisávot se kelljen a szűkület miatt átterelni.
Nem látványos, de annál fontosabb része volt a beruházásnak a közművesítés revíziója: többek közt egy négyszáz méteres, nagyon régi és elavult víz főnyomóvezeték cseréjét is elvégezték.
A Csömöri út érintett, több mint fél kilométeres szakaszára fasorokat telepítettek; továbbá intenzív, minőségi növényzetet is helyeztek ki a közterekre. Parkosított terek születtek öntözőrendszerekkel.
Bár a fejlesztési terület közvetlen határát képezi, a Bosnyák utca időszakos piaca nem szűnt meg. A terület új burkolatokat és zöld felületeket kapott, ugyanakkor a Bosnyák köz is új járdát és kopóréteget nyert. Emellett közel fél kilométert érintő felújítással a Bosnyák utca térburkolata és a Bosnyák köz 160 méter hosszú aszfaltcsíkja is megújult.
Mindezeken túl a további fejlesztéseket végezték el:
Az összegzés végén egy külön fotógalériával mutatjuk be a fejlesztések hatását: a beruházás előtt és a beruházás után is megmutatva egy-egy fontos elemét a környékbeli infrastruktúrának.
Hátrányos helyzetű diákokra fókuszál a Tanítsunk Magyarországért Program, amelynek munkáját már a Market Építő Zrt. hozzájárulása is segíti.
Az átfogó felújítás során 17 ezer négyzetméternyi terület újul meg, melyre a kormány és az OTP Bank 20-20 milliárd forintot biztosít.