Új újpesti kerékpárút-szakasz teremthet közvetlen kapcsolatot Budapest belvárosa és a Dunakanyar között
Fontos előrelépés történt az észak-pesti kerékpáros fejlesztésekben: útépítési hatósági engedélyt kapott a Megyeri csárda és az Újpesti vasúti híd között tervezett, mintegy 3,5 kilométer hosszú kerékpárút – tájékoztat a Budapesti Közlekedés Központ (BKK).
A beruházás célja, hogy az EuroVelo 6 nemzetközi útvonal részeként biztonságos és gyors kapcsolat jöjjön létre a IV. kerületben, és hogy a Duna bal partján, Vácon és Szobon át egészen az országhatárig vezető kerékpárútvonal közvetlenül kapcsolódjon Budapest belső hálózatához Ez a fejlesztés megkönnyítheti majd a Dunakeszi irányából biciklivel ingázók mindennapjait is
- derül ki a lapunnkhoz eljuttatott sajtóközlemlényből..
Az útépítési engedély megszerzését követő első lépés a közművek részletes tervezése és a kiviteli tervek készítése lesz. A tenderdokumentáció a jelenlegi ütemezés szerint 2026 tavaszára készülhet el, ezt követően – a szükséges források biztosítása esetén – indulhat a kivitelezés előkészítése és a közbeszerzési eljárás.
A tervezés összehangoltan zajlott a párhuzamosan futó árvízvédelmi fejlesztéssel, biztosítva, hogy a két fejlesztés egymást erősítve szolgálja a városrész és a kerékpáros közlekedés hosszú távú érdekeit.
A legalább 3,5 méter széles, kétirányú útvonal javíthatja majd a IV. és a XIII. kerület közötti kerékpáros kapcsolatokat, valamint biztonságosabbá teszi a Dunakeszi irányából ingázók közlekedését. A fejlesztés a Dunakanyar és Budapest belvárosa között is megszakítás nélküli kapcsolatot hozhat létre.
A fejlesztés a már meglévő fővárosi EuroVelo-szakaszok továbbépítését és a hiányzó Duna-parti útvonalak megvalósítását szolgálja, csatlakozva a már meglévő és tervezett hálózati elemekhez.
A Megyeri csárda és az Újpesti vasúti híd között hiányzó, 3,5 kilométeres szakasz közvetlen kapcsolatot teremt a vasúti hídnál meglévő városi főhálózattal, valamint a városhatárnál már megvalósult, Budapest és Dunakeszi közötti kerékpárúttal.
Az első számú sztráda bővítésén a híd- és töltésépítési munkák egy jelentős részét nem láthatja a közlekedő, mert az MKIF munkatársai gyakran például a pálya szintje alatt dolgoznak.
A Füzesgyarmat határától Bucsa irányába eső útszakaszon kétrétegű burkolatot, új padkát és tartós burkolati jeleket alakítottak ki.