A közel 30 kilométeres négysávos út mellett többek közt négy külön szintű csomópontot, két pihenőhelyet és a Kraszna folyó felett egy hidat is megépítenek.
Nyírmeggyesen augusztus 30-án sajtótájékoztatót tartottak az M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában az M3-as autópálya és a Szatmárnémeti közeli határátkelőhely között épül ki négysávos út. A beruházás most zajló első ütemét a Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezi, ennek során 28,15 kilométer hosszan jön létre a gyorsforgalmi út első szakasza.
Lapunk júliusban egy részletes projektcikkel is jelentkezett az idén tavasszal elkezdett fejlesztésről, amelynek keretében jelenleg információink szerint a főpálya nagy tömegű földmű építése zajlik. A munka során többek közt négy külön szintű csomópontot, 22 hídműtárgyat, egy komplex és egy egyszerű pihenőhelyet alakítanak ki, illetve kerékpárutat építenek négy helyszínen. A Kraszna folyó felett is megépül egy híd, továbbá a folyó mentén egy mobilgátat is telepítenek.
A szerdai eseményen Lázár János, építési és közlekedési miniszter; Kereskényi Gábor, Szatmárnémeti polgármestere; Kovács Sándor országgyűlési képviselő és Tilki Attila országgyűlési képviselő is részt vett.
A kabinet tervei szerint 2026 végére, a román kormánnyal történő együttműködés segítségével, autópálya fogja összekötni Nyíregyházát és Szatmárnémetit
- jelentette ki az építési és közlekedési miniszter.
Lázár János a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Nyírmeggyes határában elmondta: a most épülő első szakasz folytatásaként a magyar-román határig megépül a másik, 17,5 kilométeres autópálya-szakasz is 150-160 milliárd forintos beruházási összeggel - fogalmazott a miniszter, hozzátéve, ezzel elhárul az akadály a két térség gazdasági és társadalmi együttműködése előtt.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.