2025.09.29, Hétfő
Indul az új pesti fonódó villamos tervezése
Grafikák: bkk.hu

Indul az új pesti fonódó villamos tervezése

BKK-közlemény, magyarepitok.hu

2025.09.29. 14:52 - Szabó Ákos

A Főmterv belvárosi és XIII. kerületi csomópontok összekapcsolásának terveit készíti el. Feltételes közbeszerzésen hirdették ki az eredményt, a főváros előfinanszírozza a várt uniós forrásokat.

Hirdetés

Elkezdődhet a pesti fonódó villamosprojekt II. ütemének a tervezése, és ezzel az észak-pesti és a dél-budai villamoshálózat összekötése. A Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő villamosvágányoknak köszönhetően átszállásmentes kötöttpályás kapcsolat jöhet létre Észak-Pest és Dél-Buda között – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.

Kifejtik: újabb jelentős szakaszához érkezett a pesti fonódó villamosprojekt II. üteme, miután a BKK aláírta a tervezésről szóló szerződést a feltételes közbeszerzési eljáráson nyertes FŐMTERV Zrt.-vel.

 

Erre haladnak majd a villamosok

 

 

A tervezési munkák arra irányulnak, hogy a villamosok visszatérjenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére, vonzó közösségi közlekedési lehetőséget nyújtva az utasoknak a belvároson keresztül. A beruházással olyan villamostengely jönne létre, amely teljesen átszeli a fővárost, hogy átszállás nélkül, kényelmesen és gyorsan utazzanak a Budapesten közlekedők.

A beruházás tervezése az IKOP Plusz program keretében európai uniós támogatásból valósulhat meg, a BKK az erre vonatkozó támogatási kérelmét már 2024 márciusában beadta. Mivel még nem született támogatói döntés, és így a támogatási szerződést nem kötötte meg a magyar állam a BKK-val, a tervezést a Fővárosi Önkormányzat előfinanszírozza. A kiviteli tervek várhatóan 2028 második felére készülnek el.

 

Új villamospálya és akadálymentes megállók

A FŐMTERV feladatai közé tartozik az engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítése mellett az engedélyezési eljárások lefolytatása, a hozzájárulások megszerzése, a kivitelező kiválasztására irányuló ajánlattételi dokumentáció összeállítása, továbbá a megvalósíthatósági tanulmány és a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítése is.

A tervezés ezeket az elemeket tartalmazza:

  • A Lehel tér és a Deák Ferenc tér között csaknem 2,2 kilométer hosszú új villamospálya, illetve az akadálymentesen elérhető megállók tervezése.
  • Kiemelt figyelmet kap a leendő villamosvonal környezete, és a már meglévő szakaszokon több helyszínen megtervezik a megállók akadálymentesítését.
  • Új külsőt kaphat a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út belső szakasza, valamint a projekt kapcsolódó része a Nyugati tér megújítása is.

 

A Főmterv által korábban elkészített látványterv a megújuló Nyugati térről

 

Kötött pályaFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.BKKpesti fonódófonódó villamosvillamoshálózat fejlesztésDeák Ferenc térLehel térIKOP

Hírlevél

Hirdetés