Az MKIF óriásberuházása során - melyben új sávokat kap Magyarország meghatározó autópályája - végig biztosítani fogják a 2x2 sávos közlekedést.
Az elmúlt egy évben rendszeresen beszámoltunk az M1-es autópálya bővítésének különböző előkészítő szakaszairól, szeptember elsejével pedig a kivitelező MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a főpálya bővítési munkálatait is. Nemrég egy számos fontos információt közlő sajtótájékoztatót is tartottak ennek kapcsán, melyről riportunkat itt lehet elérni.
A bővítendő szakaszon átlagosan 1080 méterenként van alul- vagy felüljáró, ami azt jelenti, hogy 78 kilométeren 72 ilyen műtárggyal találkozhat az utazó.
Ezeket a hidakat át-vagy teljesen újra kell építeni, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek, azaz a 2x3+1 ITS sáv szélességnek. Most az MKIF a Facebookon az egyik hídfő szerkezetépítési munkálatairól posztolt képeket, a zsaluk és a betonozás is megfigyelhető, többek között.







A befejezéshez közeledik Horvátország eddigi legjelentősebb, mintegy 700 millió eurós ipari projektje, az INA olajipari vállalat rijekai olajfinomítójának korszerűsítése. Az INA 49,08 százaléka a Mol-é, 44,84 százaléka a horvát államé.
2027 végére megvalósuló, csaknem egymilliárd forintos beruházás indult a Körös-Maros Nemzeti Parkban.