2025.09.22, Hétfő
M1-es bővítés: öt szervezet közösen számolt be a történelmi léptékű útfejlesztés haladásáról
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

M1-es bővítés: öt szervezet közösen számolt be a történelmi léptékű útfejlesztés haladásáról

magyarepitok.hu

2025.09.22. 10:29 - Hegedűs Gergely

Összesen 78 km hosszan bővül a pálya: olyan műszaki tartalommal, és olyan hosszúságban zajlik le a bővítés, amire még nem volt példa hazánkban.

Hirdetés

Szeptember 22-én Bicske térségében az érintett öt szervezet közös sajtótájékoztatón számolt be az M1-es autópálya három hete zajló bővítéséről. Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a hazai útépítés történetének legnagyobb autópálya bővítését végzi el az Építési és Közlekedési Minisztérium felügyeletével és támogatásával.


Nagyméretű drónokkal válik hatékonyabbá a forgalmi helyzetek kezelése

A beruházásban a tavaly ősszel indított előkészítő munkák után szeptember 1-től a növényzetének eltávolítása és az üzemi átjárók építése kezdődött meg. 

A tájékoztatón elhangzott: az, hogy öt szervezet közösen tart sajtótájékoztatót a beruházásról, mutatja, hogy mennyire összetett és szerteágazó az M1 bővítése. A fejlesztés azért történelmi léptékű, mert olyan műszaki tartalommal, és olyan hosszúságban nem épült még soha autópálya bővítés, mint a most zajló projektben.

Az eseményen bemutatták az MKIF nagyméretű drónjait is, amelyek a jövőben jóval hatékonyabbá teszik majd a balesetek után forgalmi helyzetek kezelését, miután gyorsan a helyszíre érkezve azonnali adatokat szolgáltatnak az üzemeltetőnek. 


Akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között

A hétfői sajtóeseményen Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára; Németh Tamás, az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója; Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgatóhelyettese; Váczi Viktor, a MÁV-csoport szóvivője; valamint Óberling József, rendőr ezredes ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály főosztályvezetője számolt be a projekt állásáról.

A fejlesztésben az M1-es autópálya 78 km hosszan, az M0 és a 94-es km-nél található Concó pihenő között bővül 2x3 sávra. Emellett oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül, amely baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején megnyitható lesz a közlekedők számára, így akár 2x4 sávon is haladhat a forgalom Budapest és Győr között.

 

 

A legforgalmasabb szakaszon 80-83 ezer jármű halad naponta

Nagy Bálint az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára kifejtette: Emlékeztetett: 2010-ben kevesebb mint 1300 km gyorsforgalmi úttal rendelkezett Magyarország, ma pedig ez a szám eléri az 1900 km-t. „Annak érdekében azonban, hogy ezt a fejlesztési ütemet még nagyobb fordulatra tudjuk kapcsolni, annak érdekében létrejött a koncessziós szerződés, amely eredményeként a következő években több mint 530 km útfelújítás fog megvalósulni, több mint 270 km új autópályát fogunk tudni építeni és nagyságrendileg ugyanennyi hálózatbővítés is meg fog tudni valósulni” – foglalta össze.

Ezt követően áttért az M1-es bővítésének projektjére is: emlékeztett, hogy ez egyik legforgalmasabb autópálya az országban. A teljes 160 kilométerén több mint 50 ezer jármű közlekedik naponta, és a legforgalmasabb részét képező a biatorbágyi térség esetében ez a szám több mint 80-83 ezer jármű naponta.

"Ebből egy dolog biztosan látszik, hogy az M1-es autópálya kapacitását maximálisan kihasználjuk. Ebből látszik, hogy a következő lépés az pedig csak az, hogy egy út van előre, az pedig a fejlesztés" - foglalta össze.

 

Átlátható kommunikáció az utazók felé

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az M1-es bővítése egy „nagyon nagy projekt és nagyon nagy lépés”: annak érdekében, hogy ezt a lehető legjobb módon tudják kivitelezni, különösen nagy hangsúlyt fordítanak a kommunikációra. Így azt kérték a beruházótól is, hogy hogy ahogy eddig is tette, ennek az átlagosnál is nagyobb figyelmet fordítson a kommunikációra, hogy minden érintett részére időben el tudjanak jutni a szükséges információk.

Az MKIF Facebook-oldalán közzétett munkanaplókról és a 13 nyelven elérhető, folyamatosan frissülő információs weboldaláról lapunkban mi is többször írtunk.

 

-további részletek később-

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.Építési és Közlekedési MinisztériumMagyar Közút Nonprofit Zrt.MÁVBicskeM1-es autópálya

Hírlevél

Hirdetés