Elkészültek az 52. számú főút négysávosításának első építési ütemével.
Befejeződtek Kecskeméten az 52-es főút négynyomúsításának I. építési ütemének kivitelezési munkálatai - közölte a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium.
A fejlesztés célja a városközpont és az M5 autópálya közötti eljutási idő csökkentése volt, valamint az, hogy mérsékeljék az útszakaszon tapasztalható torlódásokat. A fejlesztés során növelték a csomópontok áteresztő képességét is, így biztonságosabbá vált a közlekedés ezen a szakaszon. A Hazai Építőgép Társulás munkájával valósult meg a főút bővítése. A projektről korábban több alkalommal beszámoltunk.
A nettó 4 milliárd Ft-ot meghaladó beruházás keretében megújult az 52-es főút 2 km hosszú belterületi szakasza, amelyen immár végig 2×2 sávon haladhat a forgalom. A mai napon a fejlesztéssel érintett úton - a Mária, Árpád körutak és a Vízmű utca, Könyves Kálmán körút között - feloldották az előzési tilalmat és a sebességkorlátozást is.
A munkálatokkal érintett területen 209 fát és mintegy 17.000 cserjét ültettek el. A szükségszerűen kivágott fák pótlására - többek között az Izsáki út mentén - további 243 fát telepítettek.
Átadták a forgalomnak Romániában a moldvai A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszát. Ezáltal teljessé vált a gyorsforgalmi út Bukarest és a román fővárostól 250 kilométernyire található - Egyedhalma (Adjud) között.
December közepén forgalomba helyezték a csehországi D1 autópálya utolsó, Říkovice és Přerov közötti szakaszát, amelyet a STRABAG Česko kivitelezett, döntő részben uniós forrásból.