A Műegyetemi rakparton futó villamos egészen a Kopaszi gát térségéig épülhet ki a Főmterv által elkészített dokumentációnak megfelelően. Feltételes közbeszerzést írtak ki.
Korábban többször is írtunk a nagy sikerrel működő budai fonódó villamoshálózat második ütemének projektjéről: legutóbb mintegy két éve, amikor a projekt tervein dolgozó Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. segítségével számoltunk be róla. A meghatározó hazai infrastruktúratervező akkor már a munka vége felé járt.
Most az uniós közbeszerzési közlönyben jelent meg az információ, miszerint beruházóként az Építési és Közlekedési Minisztérium keres kivitelezőt a budai fonódó villamoshálózat második ütemének megvalósítására, vagyis Műegyetem rakparti villamos kiépítésére a MOL székházig, illetve a Kopaszi gát térségéig. Ezzel a villamos elérné a Property Market Kft. beruházásában, a Market Építő Zrt. kivitelezésében megvalósuló új XI. kerületi városnegyedet, a BudaPartot is, létező és egyben folyamatosan növekedő tömegközlekedési igényeket kielégítve (nem beszélve az Infoparkról illetve az egyetemi kampuszokról).
Illetve nem utolsó sorban ezzel az 1-es villamos vonalát és az épülő Déli Körvasutat is elérné a budai fonódó hálózat. A közbeszerzést feltételesen írták ki és az uniós IKOP PLUSZ keret utófinanszírozásával tervezik megvalósítani.
A leírás szerint a kivitelező feladata kétvágányú villamospálya építése lenne 2,8 kilométer hosszon (vagyis összesen 5,6 vágány kialakítása) Ebből legalább 1,2 km hosszú szakaszt terveznek füvesített burkolattal átadni majd, illetve 7 pár új akadálymentes megállóhely megvalósítása is a feladatok közé van sorolva, ugyanúgy, mint a Dombóvári úti csomópontnál egy új végállomási tartózkodó épület építése.
A tervezés kiírásakor arról számoltunk be, hogy a 7 pár megálló várhatóan
A most közzétett kivitelezési kiírásban kifejtik: a felső rakparti szakasz, valamint a Dombóvári út környezetrendezése a Budafoki útig is a feladatok közé tartozik (ez közel 400 darab fa és több, mint 27 ezer darab cserje ültetését jelenthetné. Emellett a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd között 2,66 kilométernyi folytonos rakparti sétány és kerékpáros infrastruktúra kiépítését is tervbe vették.
A beruházáshoz kapcsolódóan a szükséges lenne felsővezeték kiépítése 2850 m hosszon, valamint többek között BKV egyenáramú hálózatának átalakítása és kiépítése, a közvilágítás átépítésével és a közművek kiváltásával.
A most induló fázisban az új oszlopok alapozása és az ehhez tartozó ideiglenes forgalomtechnika kiépítése zajlik.
Megkezdődött a speciális vízelvezető-rendszer építése a Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti szakaszon.