2021.01.26, Kedd
Budai fonódó villamos: újabb szakaszba lépett a megvalósítás
Fotók: BFK

Budai fonódó villamos: újabb szakaszba lépett a megvalósítás

MTI

2020.12.28. 13:30 - Kalácska Nóra

A fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra.

Hirdetés

Megjelent a közbeszerzési felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére - írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója csütörtökön a Facebook-oldalán.

Ahogyan lapunk korábban megírta,

a budai fonódó villamoshálózat fejlesztése a második ütemben a Duna partján folytatódik a Szent Gellért tértől délre a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig.

Fotók: BFK

A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

 

Az új vonal érinti az egyetemeket és az Infoparkot is

A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra csökkentsék az érintett fák számát, illetve a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsák.

Továbbá a terveknek illeszkedniük kell a déli körvasút átépülő új hídfőjéhez, amely lényegesen tágasabb átvezetésre enged teret a Kopaszi-gát kapujánál.

A BFK irányításával készülő új vonal részben füves pályán, a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén fut az egyetemi negyednél és az Infoparknál, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gát közparkjának és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is.

 

Hét pár megálló létesül

A fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra. Továbbá kapcsolat nyílik északra a 19-es, a 41-es és az 56-os vonal felé, valamint Pestre a 47-es és a 49-es vonal irányába.

Hét pár akadálymentes megálló létesül

  • a Szent Gellért téren,
  • a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál,
  • a Petőfi híd budai hídfőjében,
  • a Pázmány Péter sétányon az ELTE déli tömbjének vonalában,
  • a Rákóczi híd budai hídfőjében,
  • a Nádorkert vasútállomásnál
  • és a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál.

A vezérigazgató azt írta, a tervek 2021-re készülnek el és bíznak abban, hogy utána rövid időn belül Budapest új villamosvonalának kivitelezését is megkezdhetik.

Az előkészítési feladatokat a kormány a központi költségvetésből finanszírozza. A munkát Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a fővárosi és az újbudai önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV együttműködésével.

Galéria

Mi épül?Budapest Fejlesztési Központ (BFK)villamoshálózat fejlesztésBudapestDéli körvasútBKKBKV

Hirdetés

Hírlevél

Hirdetés