A budapesti körgyűrű teljessé válásával a nyugat-kelet irányú tranzit közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül.
A Magyar Idők értesülése szerint a beruházó NIF Zrt. kiválasztotta a budapesti körgyűrű egyik befejező szakaszának a tervezőit. A tavaly októberben kiírt közbeszerzést a az Unitef-83 Zrt., az Utiber Kft. és a Vibracomp Kft. alkotta konzorcium nyerte.
A nyerteseknek az M0-ás autóút nyugati szektorának a 10-es főút és az M1-es autópálya közötti szakaszát kell megtervezniük, ami egy régóta várt hiánypótló fejlesztést készít elő.
Az M0-s hiányzó szakaszának megvalósítására a beruházó menetrendje szerint 2020-ra kell készen állnia a terveknek, és akkor elkezdődhet az építkezés, amely 2022-ben be is fejeződhet.
A Budapestet nyugatról elkerülő, mintegy 20 kilométeres szakasz kétszer két sávos, fizikai elválasztású autóútként jön létre beton pályaszerkezettel. Ahogy azt korábban jeleztük, az M0-snak a fővárost nyugatról elkerülő szakaszán több nyomvonalváltozatot is ütköztetnek. A nyomvonalak megvalósíthatóságának összevetése is a feladata a közbeszerzés most kihirdetett nyerteseinek.
A nyertes tervező cégek további feladatait ebben a cikkünkben mutattuk be.
A projekt összetettségét növeli, hogy
a hegyvidéki területek miatt összesen 10 kilométernyi alagútra lesz szükség a szakaszon. Ráadásul viaduktok is kellenek a Biatorbágy és Budakalász közötti szakaszon.
Az M0-ás körgyűrű a szóban forgó nyugati szakasszal, valamint a 10-es utat a 11-es úttal (vagyis a Megyeri-híddal) összekötő északi szakasszal válik teljessé, ami 7 kilométeres lesz.
A körgyűrű teljessé válásával a nyugat-kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül (ennyivel lesz rövidebb a főváros észak felől történő elkerülése, mint a déli), másrészt a beruházások jelentős forgalmi terhet vesznek le a körgyűrű déli szakaszáról.
Az M0-s első szakaszát 1990-ben adták át, azóta 77 kilométernyi autóút épült.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.