A Gubacsi úti közúti-vasúti különszintű keresztezést három acélhídból álló műtárgy oldja meg a Déli Körvasúton; a G1 tíz darabból áll majd, míg a G3 négy darabból tevődik össze.
Fontos szakaszához érkezett a Déli Körvasút II. ütemének építése: megkezdődött a Gubacsi út feletti híd acélhíd-elemeinek munkaterületre szállítása. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium közleménye szerint az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztésében már a negyedik új hidat telepítik.
A Gubacsi úti közúti-vasúti különszintű keresztezést alkotó három acélhídból a jelenlegi munkálatok kettőt érintenek: a G1 acélhíd összesen tíz darabból áll majd, míg a G3 acélhíd négy darabból tevődik össze. Az útpályán egy 230 tonna teherbírású autódaru emelte le a munkaterületre már kiszállított acélhíd elemeket a trélerekről, majd helyezte fel azokat a szerelőtérre. A további elemek kiszállítása folyamatos.
A G3 hídszerkezet összehegesztése nagyjából egy hónap alatt elkészülhet, ezt követően a tartozékok felszerelése és a korrózióvédelem kialakítása következik. A G1 híd összeszerelése jóval több időt vesz igénybe, ennek ellenére a tervek szerint mindkét acélhíd betolása 2025. őszén várható. A hidak mozgatásához szükséges tolópályák már készen állnak.
A toláshoz további előkészítő munkálatok szükségesek, többek között ideiglenes alátámasztó jármok, „köztes tartók” készülnek majd a Gubacsi úton a hídfők előtti területen, amelyek segítik a hídelemek mozgatásakor és beépítésekor, hogy ne sérüljenek és biztonságosan lehessen dolgozni velük.
A két hídhoz nem épül két külön járom, azokat a hidak között átmozgatással fogják a megfelelő pozícióba helyezni. A hidak betolása és leengedése után következnek majd a befejező munkálatok, amelyeket a forgalom fenntartása, de minimális zavarása mellett lehet elvégezni: korrózióvédelmi javítások, a felcsapódás elleni lemezek és tartószerkezetük felszerelése a BKK villamos üzemszünetében.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a Déli Körvasút II. ütem projekt eredményeként megvalósul Ferencváros és Kelenföld állomások között a vasúti kapacitásbővítés, amelynek keretében kettő új vasúti megállóhely is létesül Közvágóhíd és Nádorkert térségében. Hét helyszínen épülnek vasúti műtárgyak.
A Budapest-Kelenföld - Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkáit magába foglaló Déli Körvasút II. ütem beruházás vissza nem térítendő európai uniós támogatásból és hazai forrásból valósul meg.
Megjelent a feltételes közbeszerzés: 120 km/h-s sebesség jöhet a Nagykáta-Újszász vasútvonalon, közel 82 milliárd forint értékben.
A minisztérium két közbeszerzést indított a vonalszakasz átfogó felújítására.