Az IDEA Conference 2019 kecskeméti megnyitóünnepségén György László a magyar szakemberek és cégek kreativitásáról és innovatív hozzáállásáról beszélt.
György László államtitkár felszólalásával rajtolt el a az IDEA Conference Kecskeméten. A hazai mérmökszakma számára kiemelt fontoságú eseményt, melyen számos kiemelkedő magyar és nemzetközi iparági szereplő tart előadást, idén másodszor szervezik meg a kecskeméti Sheraton Hotelben.
A konferencia megnyitóján a gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár hangsúlyozta, hogy az építőipar az elmúlt 15 év legjobb teljesítményét produkálta 2018-ban. Az ágazat kibocsátása 22 százalékkal, a termelékenysége pedig több mint 23 százalékkal nőtt – emlékeztetett, de rögtön fel is hívta a figyelmet hogy ennek a folyamatnak folytatódnia kell, mivel az egy főre eső kibocsátást tekintve a magyar építőipar jelentős lemaradásban van az európai átlaghoz képest.
Az idei év hasonlóan kimagasló teljesítményt mutat, azonban ez még mindig nem elég – fejtette ki a szakpolitikus.
2018 és 2023 között az éptőiparnak 25 ezer milliárd forintnyi megrendelésállománya van, ahhoz, pedig, hogy az ágazat ezt az elvárást teljesíteni tudja, minden évben évi 8-9 százalékot kell növekednie a tavalyi rekordév után is
- mondta el.
Ebben a folyamatban kiemelkedő szerepet kap a hazai kreativitás és innováció – emelte ki. A feszes munkaerőpiacon a kormány azt szeretné, hogy magyar ötletekből magyar kivitelezők végezzék el ezek a terveket. Az államtitkár külön értékelte a rendezvény megszervezésében főszerepet játszó KÉSZ Csoport erőfeszítéseit is az innováció területén.
György László felszólalása után lapunknak arról beszélt: a magyar mérnöki tudás releváns külföldön. Itt is említést tett a KÉSZ Csoportról, hansúlyozva a magyar holding nemzetközi piacon elvégzett munkáját is. Azokat a megoldásokat, amiket a Puskás-stadionnál, vagy a Duna Arénánál alkalmaztak, azokat Chilében, Brazíliában, vagy akár a Baltikumban is fel tudják használni – derült ki szavaiból.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.