A Strabag, a Főber és a Transinvest 7 milliárdos közúti fejlesztést hajtott végre a Budapest-Esztergom vasútvonal beruházásához kapcsolódva.
Pénteken átadták a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát, valamint a Pomázi úti felüljárót Budapesten. A Pilisvörösvárt és Budapestet összekötő főutat tehermentesítető projekt során megépült
(további képek a cikk tetején levő képre a cím felett kattintva - fotók: magyarepitok.hu)
A munkák során összesen 5,3 kilométernyi új út épült, két szintbeli vasúti kereszteződést váltottak ki, hat műtárgy épült, illetve újult meg. A beruházás 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósult meg a Strabag, a Főber és a Transinvest kivitelezésében.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő helyszínen kiosztott sajtóanyaga szerint a beruházás előnyei:
A projektnek a Pomázi úti felüljárónál tartott átadóján Fónagy János, az NFM államtitkára kiemelte, a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztés meghozta az eredményét: a MÁV-Start adatai alapján az elmúlt fél évben 2011-hez, a felújítás előtti utolsó teljes menetrendi időszakhoz képest az utasforgalom felével, az eladott jegyek száma negyedével nőtt a vonalon.
Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter a körzet országgyűlési képviselőjeként a kabinet támogatását élvező más óbudai beruházásokról is említést tett. Szólt a Kiscelli Múzeum felújításáról, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Kollégiumának rekonstrukciójáról, a Heltai Jenő téri piac átépítésről, az Árpád Gimnázium energetikai korszerűsítéséről. Hangsúlyozta, fenn kell tartani azt a beruházási lendületet, ami által tavaly 6 ezer milliárd forint értékű beruházás jött létre az országban.
Mayer András, a NIF vezérigazgató-helyettese a projekt részleteinek ismertetése után külön megköszönte az interneten érkező lakossági észrevételeket, melyek segítettek feltárni és elkerülni az előkészítés során előforduló hibákat. „Meggyőződésem, hogy ezek a hozzászólások pozitív hatással volt a projektre” – fogalmazott a vezető.
(forrás és fotók: magyarepitok.hu)