2024.12.02, Hétfő

A Strabag, a Főber és a Transinvest 7 milliárdos közúti fejlesztést hajtott végre a Budapest-Esztergom vasútvonal beruházásához kapcsolódva.

Pénteken átadták a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát, valamint a Pomázi úti felüljárót Budapesten. A Pilisvörösvárt és Budapestet összekötő főutat tehermentesítető projekt során megépült

  • a főút lakóházaktól távol futó új nyomvonala a Kocsis Sándor utcától az ürömi körforgalomig
  • elkészült a Pomázi úti felüljáró a hozzá kapcsolódó csomópontokkal (más felüljárókkal együtt annak érdekében épült, hogy megszűnjenek a sűrű vonatjáratok miatti sorompók és az ezzel járó dugók)
  • kiépült az Aranyvölgy utca, teljes hosszban kerékpárúttal és gyalogos járdával,
  • új híd létesült a Budapest-Esztergom vasútvonal felett,
  • gyalogos és kerékpáros aluljáró épült a Solymár köznél,
  • új nyomvonalú út épült a Virágosnyereg utcánál,
  • az Arany-patak felett négy új híd épült.


(további képek a cikk tetején levő képre a cím felett kattintva - fotók: magyarepitok.hu)

A munkák során összesen 5,3 kilométernyi új út épült, két szintbeli vasúti kereszteződést váltottak ki, hat műtárgy épült, illetve újult meg. A beruházás 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósult meg a Strabag, a Főber és a Transinvest kivitelezésében.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő helyszínen kiosztott sajtóanyaga szerint a beruházás előnyei:

  • A Bécsi út és a Budapest-Esztergom vasút szintbeli kereszteződéseinek kiváltásával csökken a várakozási idő a közlekedésben,
  • A lakóházaktól távol futó, új nyomvonalú 10-es út környékén csökken a zajterhelés,
  • nő a közlekedésbiztonság,
  • a vasúti szintbeni kereszteződések megszüntetésével nő a vonatszám és a sebesség.

A projektnek a Pomázi úti felüljárónál tartott átadóján Fónagy János, az NFM államtitkára kiemelte, a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztés meghozta az eredményét: a MÁV-Start adatai alapján az elmúlt fél évben 2011-hez, a felújítás előtti utolsó teljes menetrendi időszakhoz képest az utasforgalom felével, az eladott jegyek száma negyedével nőtt a vonalon.

Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter a körzet országgyűlési képviselőjeként a kabinet támogatását élvező más óbudai beruházásokról is említést tett. Szólt a Kiscelli Múzeum felújításáról, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Kollégiumának rekonstrukciójáról, a Heltai Jenő téri piac átépítésről, az Árpád Gimnázium energetikai korszerűsítéséről. Hangsúlyozta, fenn kell tartani azt a beruházási lendületet, ami által tavaly 6 ezer milliárd forint értékű beruházás jött létre az országban.

Mayer András, a NIF vezérigazgató-helyettese a projekt részleteinek ismertetése után külön megköszönte az interneten érkező lakossági észrevételeket, melyek segítettek feltárni és elkerülni az előkészítés során előforduló hibákat. „Meggyőződésem, hogy ezek a hozzászólások pozitív hatással volt a projektre” – fogalmazott a vezető.

(forrás és fotók: magyarepitok.hu)

Galéria

Útépítésútépítés10-es út