A legalacsonyabb összegű ajánlatot kínálóként az eredetileg becsült nettó 2 milliárd forint helyett nettó 1 milliárd 759 millió forintért a Duna Aszfalt Kft. építheti meg az M0-ás déli szektorának zajárnyékoló falait.
Az eredmény a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg, a nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. írta ki. A nyertesnek 19,2 kilométer hosszban el kell bontania a meglévő zajárnyékoló falat, majd újat építeni annak a helyébe. Része a feladatnak a 2 ezer köbméternyi padka építés valamint a 2300 méternyi biztonsági korlát telepítése.
Az M0-ás szóban forgó, mintegy 8,5 kilométeres szakaszán a teljes pályát betonburkolatra cserélik és elvégzik a kiegészítő munkákat is. A projekt több ütemből áll, a most értékelt tender adja az első ütemet.
A betonburkolat aszfalt helyetti újbóli alkalmazása a 2000-es években kezdett megjelenni Magyarországon a fokozott terhelésű útszakaszokon (pl. M0-s keleti szektora, budapesti buszmegállók előtti útszakaszok) a beton nagyobb teherbírása miatt. Hazánkban 1920 után jelentős mennyiségben készültek betonutak, az ötvenes évekre 1200 kilométert tettek ki, a 70-es évektől azonban leállt ez a fajta útépítés, így mára elenyészővé vált ezen utak aránya. A Közkeledéstudományi Intézet egyik jelentése szerint ugyanakkor az USA-ban a gyorsforgalmi úthálózat fele ilyen, és jelentős a betonutak aránya Németországban, Ausztriában és Belgiumban is, kihasználva a nagyobb élettartamot, teherbírást, kisebb mértékű nyomvályúsodást.
Az M0-ás déli szakaszára szóló felhívásra nyolc ajánlat érkezett. A nyertes társaságon kívül indult a tenderen a ZAJÉP Kft., a KÖZGÉP Zrt., közös ajánlattevőként a KÉSZ Építő Szerelő Zrt. valamint a DOBOZ- és ACÉLSZERKEZET Kft., az EuroAszfalt Kft., az A-Híd Zrt., a STRABAG Általános Építő Kft. és a Colas Út Zrt. is.
(mti, magyarepitok.hu)
(fotók: duna-drava.hu)