A fonódó villamosok átadásával nem áll meg a budapesti tömegközlekedés fejlesztése – írja a portfolio.hu a Kalef Hírmondóra hivatkozva. A BKK prezentációja "A 2016-2017 években tervezett budapesti villamoshálózati fejlesztések" címmel mutatja be, milyen kötöttpályás beruházásokra számíthatunk a következő két évben. A prezentáció az alábbi hálózatfejlesztési projektek elkezdésével számol az elkövetkezendő két évben.
A fogaskerekű fejlesztése során két irányba nyílhat lehetőség a vonal meghosszabbítására, ám ehhez az elöregedett járműpark teljes cseréje szükséges. A fogaskerekű vasút jelenlegi legnagyobb problémája, hogy az általa érintett hegyvidéki területek számára nem biztosít átszállásmentes kapcsolatot a Széll Kálmán térig, így nem versenyképes a párhuzamosan futó buszvonalakkal. Amennyiben sikerül olyan járműveket beszerezni, melyek fogaskerekű vasútként és hagyományos villamosként egyaránt tudnak közlekedni, a vonal könnyűszerrel meghosszabbítható a Városmajortól a meglévő villamosvágányokon a Széll Kálmán térig, ahol már ki is alakították leendő végállomását.
A másik irányban is ambiciózus tervek vannak a hosszabbításra, a Széchenyi-hegytől a Normafáig közlekedhetnek a szerelvények. Szintén villamosüzemben, mivel a meghosszabbítás magassági vonalvezetése nem tenné szükségessé fogasléces pálya kiépítését (miután ezen a szakaszon nem lenne szintkülönbség). A mostani Széchenyi-hegyi végállomásnál a vonal balra fordulna, elérné a gyermekvasút végállomást, majd egy darabon annak nyomvonalát követe érné el a Normafánál kialakítandó új végállomást.
A 70-es évek eleje óta forgalomban lévő fogaskerekű-szerelvények cseréje körülbelül 8 milliárd, míg a pálya meghosszabbítása és felújítása várhatóan 10-12 milliárd forintba kerülhet az előzetes számítások szerint. Jelenleg az engedélyezési tervek készítésénél tart a beruházás.
(portfolio.hu)