Az első ütemben 68 kilométeren két szakaszon kezdődik meg a Balaton körüli kerékpáros körút korszerűsítése 2,5 milliárd forintból:
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közleményben tájékoztatta az MTI-t a fejlesztésről. Eszerint a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (GINOP) első lépcsőben biztosított további csaknem egymilliárd forint felhasználásáról, a keretbővítés lehetőségéről még zajlanak az egyeztetések.
A folytatásban a forrásgazda Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Kerékpáros Magyarország Szövetség szándékai szerint elsőként az északi parton a Keszthely-Balatongyörök szakasz és a sármelléki kapcsolatot is tartalmazó kis-balatoni bekötés kivitelezése várható.
A kerékpárutat részben a már meglévő, kijelölt szakaszok felhasználásával - egyebek mellett felújítással, szélesítéssel -, részben pedig új hálózati elemek kiépítésével teszik vonzóbbá, biztonságosabbá 2018 végéig.
A kormány ezen felül 2020-ig további 1000-1500 kilométer kerékpárút megépítését tervezi. A jelenlegi uniós időszakban a pontszerű fejlesztéseket a hálózatos szemlélet váltja fel. Ez azt jelenti, hogy előtérbe kerül a meglévő szakaszok összekötése, valamint a ráhordó kerékpárutak építése.
Szombaton elindult Magyarország egyik legnagyobb kerékpáros rendezvénye, a Balatonkör, amelyet idén 17. alkalommal rendeznek meg. A résztvevők négy távon indulhatnak, a leghosszabb, 280 kilométeres távon indulók szombat reggel hatkor rajtoltak.
A közlemény idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki a Balatonkör 206 kilométeres távjának rajtjánál elmondta: a Balaton és térsége kifejezetten alkalmas arra, hogy Európában az ökoturizmus és aktív turizmus egyik magyarországi központja legyen. A 10-15 éve üzemelő Bringakör növekvő népszerűségét mutatja, hogy tavaly 15 százalékkal több kerékpárjegyet adtak el a balatoni személyhajó-kikötőkben.
(mti)