A technológiával együtt 8 milliárd forintos, zöldmezős beruházást a MERKBAU Zrt. kivitelezi, a tervezési és mérnöki feladatokat az Óbuda Group látja el.
2024 novemberében számoltunk be a PHOENIX Pharma Zrt. győri logisztikai központjának alapkőletételéről. A hazai gyógyszertárak meghatározó nagykereskedelmi partnerének raktárát a MERKBAU Zrt. kivitelezi, az Óbuda Group mérnöki tervei alapján, akik a projektmenedzsment és műszaki ellenőrzés feladatait is elvégzik.
A kivitelezés az ütemtervvel összhangban halad, az épület elérte szerkezetkész állapotát, melynek alkalmából 2025. június 27-én megtartották a hagyományos bokréta ünnepséget.
Az eseményen a MERKBAU részéről Knáb József vállalkozási igazgató szólalt fel, a PHOENIX Pharma Zrt. oldaláról dr. Balázs Zoltán, logisztikai igazgató mondott beszédet. Az építőipari vállalat eseményein megszokott bokrétaverset Turi Dániel, a projekt egyik építésvezetője mondta, ezt követően pedig közös ebéddel ünnepeltek a kivitelezés résztvevői.
Knáb József ünnepi beszédében hangsúlyozta: „egészen a 14. századig nyúlik vissza a bokrétaünnep hagyománya, ami egyben egykor elszámolási lépcső – úgy mondanánk, mérföldkő – is volt. Ma ehelyett arra szeretnénk használni ezt a szép alkalmat, hogy köszönetet mondjunk az itt sokszor nagy hőség ellenére is mindennap dolgozó kollégáinknak. Az egyre fejlődő digitalizáció ellenére jól látszik, még hosszú éveken keresztül nagy szükség lesz a kétkezi munkára, amit mi is igyekszünk megbecsülni.
Mindenki előtt ismert az építőipar nehéz helyzete, ezért külön dicséret illeti a beruházót, aki akkor épít, amikor ennek igazán ideje van. Igyekszünk meghálálni a bizalmat azzal, hogy néhány hónap múlva olyan ingatlant tudhassanak magukénak, amilyet megálmodtak.”
dr. Balázs Zoltán köszöntőjében megosztotta a közönséggel azt is: „hosszú út van mögöttünk, és persze még előttünk is. 30 éve dolgozom a gyógyszeriparban, de először vehetek részt bokrétaünnepségen. Ez az esemény is mutatja: folyamatosan igyekszünk fejlődni – hiszen 30 éve 10%-os piaci részesedéssel rendelkeztünk, ma pedig már elértük a 45%-ot is.
Régóta és sokszor alakítgattuk a győri telephelyünket – már-már sajnáltuk is a kollégáinkat, mennyi változást kell megélniük. Egy idő után aztán nem volt hová bővíteni a tereinket, így jutottunk el a most épülő létesítmény koncepciójáig. Ha most körülnézek, azt mondhatom: jól választottunk tervezőt és kivitelezőt is. Év végén szeretnénk átvenni az épületet és bízom benne, hogy a hátralévő munkát is hasonló precizitással és lelkesedéssel látják majd el a projekt résztvevői.
Azt remélem, 2026 közepére minden hatósági engedély birtokában elkezdhetjük itt a munkát. Ez az új telephely nem csak Magyarországon, de európai szinten is kimagasló minőségben épülhet fel, amit minden résztvevőnek hálásan köszönök.”
A projektben 6550 négyzetméter alapterületű, korszerű gyógyszer-nagykereskedelmi központot és hozzá tartozó irodaépületet alakítanak ki. Az önerőből megvalósuló zöldmezős beruházás értéke a technológiával együtt 8 milliárd forint.
A homlokzatok és belső terek kialakításakor a megrendelő és a tervezőcsapat is a visszafogott eleganciát és funkcionalitást tartotta szem előtt. Az épület minimalista karakterét a különféle burkolatok és anyaghasználatok ötvözése adja, míg a részletek mögött összetett szerkezeti és csomóponti megoldások rejtőznek. A kivitelezés során kiemelt hangsúlyt kap a homlokzati megjelenés, valamint a reprezentatív kertépítészeti elemek. Domináns a fehér szín, fa- és rozsdamentes acélelemekkel.
Az ingatlan a gyógyszertárolás speciális igényeinek megfelelően készül: gyártási tevékenység nem zajlik majd az épületben, viszont biztosítani kell az állandó 15–25°C közötti hőmérsékletet, a porszáraz környezetet, valamint a direkt napfény kizárását.
A projekt egyik kihívása, hogy a beruházás belvizes területen található, kelet felől a gátakkal védett Pándzsa-patak határolja. A közműépítések idején a folyamatos vízáramlást biztosító patakot ideiglenesen el kellett zárni és átemelni, hogy a mederburkolási és csatlakozási munkákat száraz körülmények között végezhessék el.
A fenntarthatóság is fontos szerepet kapott a beruházásban: a tetőre egy 258,4 kWp teljesítményű, később bővíthető napelemrendszer kerül, továbbá 200 kWh teljesítményű akkumulátor tároló is helyet kap, míg a hőellátásról és hűtésről hőszivattyúk gondoskodnak. Elektromos autó töltési lehetőségeket is kiépítenek, illetve külön figyelmet fordítanak a hő-, víz- és páraszigetelések megfelelő beépítésére.
Az eddig elkészült munkálatok közé tartozik a szerkezetépítés, az épület zárása, a homlokzatburkolatok és tetőfelületek kialakítása, az aljzatképzés, az ipari padló öntése, valamint a gépészeti és villamos alapszerelések. A következő hónapokban az alábbi munkafázisok történnek :
A munkák volumenét mutatja, hogy a napi munkában mintegy 100 szakember vesz részt, mely létszám kb. 150 főre fog emelkedni az utolsó hónapokban. A logisztikai központ része egy 4100 négyzetméteres raktártér, 114 négyzetméteres hűtőraktár, 952 négyzetméteres rakodótér kamiontárolóval, valamint egy 106 négyzetméteres, fokozottan ellenőrzött szerek tárolására alkalmas raktár is. A tetőfelületeken 6000 négyzetméternyi bitumenes párazáró és PVC-szigetelés kerül kialakításra, míg az épület teljes vízszigetelése eléri a 20 000 négyzetmétert.
A kivitelezés során 5000 köbméter föld megmozgatása mellett 21 000 köbméter töltőanyag és 5000 köbméter beton, valamint 180 tonna betonacél került beépítésre. Az épület legmagasabb pontja 12 méter, a villamoshálózatba 10 000 méternyi kábel került lefektetésre.
A teljes beruházás befejezése és az új központ átadása 2025 novemberére várható.
Egymillió forintos négyzetméterár körül tudják tartani a lakások árát Debrecen új fejlesztésében.
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.