A projektről Borsod-Abaúj-Zemplén megye kormánymegbízottja számolt be egy miskolci sajtótájékoztatón. Demeter Ervin elmondta, elsődleges cél, hogy ez év végére elkészüljenek az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának rendezési tervei. „Ha a tervek készen állnak, jövő tavasszal jó eséllyel megkezdődhet az út építése Kassa felé” – fogalmazott a politikus.
Csöbör Katalin, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője a sajtótájékoztatón arról számolt be, bár az autópálya tervezése megkezdődött, "rengeteg szakhatósági probléma is felmerült, miután huszonegy önkormányzatot érint ez a szakasz."
Az M30-as autópálya az M3-as autópályát Miskolccal köti össze, ezt építik tovább Tornyosnémetiig a szóban forgó projektben. A 65 kilométeres kétszer két sávos, leálló sávval is bíró szakaszon 45 műtárgy, hét csomópont, egy komplex és két egyszerű pihenő épül.
A Tornyosnémetitől a szlovák határig érő 1,7 kilométeres szakaszt az Euroaszfalt kivitelezi, ahogy arról korábban beszámoltunk. A Kassától az országhatárig érő sztráda már elkészült.
Orbán Viktor miniszterelnök tavaly áprilisban a Modern városok programja keretében tartott miskolci tájékoztatóján jelentette be az út megépítését. Ahogy akkor mondta, a Miskolc-Kassa eurorégióban mintegy egymillión élnek, a két város közötti autópálya megépítése régóta várat magára. A kivitelezés várhatóan 2018-2019-re elkészül, a kormány 150 milliárd forintot fordít a beruházásra.
Az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti hatvan kilométeres szakasza a "Via Carpatia" terv része, amelyet Lengyelország, Litvánia, Szlovákia fogadott el. A terv lényege az Európán áthaladó közlekedési hálózat fejlesztése rövidebb útvonal kiépítésével.
(mti)