Már megvan a kivitelezője a Cegléd és Abony között kiépülő 17 kilométernek.
Az uniós közbeszerzéseket bemutató TED-en kihirdették az M4-es gyorsforgalmi út legújabb szakaszára kiírt közbeszerzés eredményét.
A 73+235-ös, illetve a 90+859-es kilométerszelvények közötti 17 kilométeres szakaszt és kapcsolódó létesítményeit a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi nettó 26,3 milliárd forintos szerződéses értéken.
A projektre ajánlatot tett még a Dömper Kft. és a Subterra - Raab Kft. konzorciuma, valamint közös ajánlattevőként a Colas Közlekedésépítő Zrt. és a Colas Hungária Zrt.
Az M4-es nyugati részén, az Üllő és Cegléd közötti 44 kilométernek tavaly áprilisban indult meg a kivitelezése. A gyorsforgalmi út keleti végén is javában zajlanak a munkák, az ottani 29,5 kilométeres szakaszt tavaly júliusban kezdék el Berettyóújfalu és a román határ között.
A hirdetményből kiderül, a nyertes feladata egy kétszer két sávos gyorsforgalmi út építése 3,75 m széles forgalmi sávokkal és 26,60 m koronaszélességgel.
A 73+235-ös és a 79+230-as kilométerszelvény között a meglévő kétszer két sávos nyomvonalat építik át. Ugyanakkor a 79+230-es és a 90+859-es közötti 11 kilométeren a meglévő kétszer egy sávos szakaszt bővítik kétszer kétsávossá.
A projektben többek közt az alábbi részfeladatokat is kivitelezni kell:
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.