Letették az autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának alapkövét, ahol a Duna Aszfalt, a Hódút és az A-Híd dolgozik.
Kezdetét vette az építkezés a 2x2 forgalmi sávval megvalósuló M4-es autópálya 29,5 kilométer hosszú, Berettyóújfalutól az országhatárig, azaz Nagykerekiig tartó szakaszán. A két ütemben történő kivitelezés első részét tavaly ősszel közösen nyerte el a Duna Aszfalt és a Hódút, decemberben pedig az is kiderült, hogy a második szakaszon a két cég az A-Híddal közösen folytathatja a munkát.
A 2018 decemberére 15,2 milliárd forintból létrejövő első ütem 2,95 kilométer hosszú, itt épül meg az autópálya mérnökségi telep és az autópálya rendőrség is.
A jóval hosszabb, 26,53 kilométeres második ütem költségvetése 83 milliárd forint, rajta húsz híddal, melyek közül kiemelkedőek a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahidak. A 2020 januárjára elkészülő szakaszon egy pár egyszerű pihenő, egy komplex pihenővé alakítható határátkelőhely és egy pár tengelysúlymérő állomás is létesül.
Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a keddi alapkőletételkor hangsúlyozta az M4-es autópályának az épülő M35-ös autópályával való kapcsolatát, ami által közvetve megvalósul Debrecen és Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetése is. Hozzátette: az M4-es autópálya Cegléd és Abony közti szakaszának építése is közbeszerzési eljárás alatt van, valamint az Abony és Fegyvernek között forráshiány miatt leállított építkezésben is előrelépés történt. A kormány dolgozik a munka újraindításán, ami akár már ősszel bekövetkezhet. 2022-ig az összes tervezett útépítést befejezik, eddigre 2400 kilométer hosszú lesz a hazai gyorsforgalmi úthálózat – foglalta össze Homolya Róbert.
Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője történelmi jelentőségűnek nevezte az alapkőletételt, és elmondta, a bihari térségben ekkora beruházás még soha nem volt. Kiemelte: az épülő M4-es összeköttetést teremt a felvidéki, az anyaországi és az erdélyi magyarság között. Az országgyűlési képviselő az ártándi határátkelőhely tavalyi forgalmi adatait idézve világított rá, hogy mekkora szükség van az új autópályára: 2016-ban 5,5 millió személy kelt itt át, ez 2,5 millió személygépjárművet, valamint 816 ezer kamiont jelentett.
Különálló lakóövezetet kapcsol Fót további részeihez az út, melyet most felújítottak.
Már javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.