Az M4-est a román határig meghosszabbító autópálya-szakasz kivitelezését három cég nyerte el, az alacsony árral pályázó Itinera és Közgép ajánlatát érvénytelennek minősítette az ajánlatkérő. Utóbbi két cég megtámadta a határozatot a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
Kihirdették az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második ütemére kiírt közbeszerzés nyertesét. Ez a szakasz egészíti ki az M35-ös autópálya meghosszabbítását Debrecentől a román határ felé.
A mintegy 26 és fél kilométeren megépülő utat a hirdetmény szerint a Hódút Kft., a Duna Aszfalt Kft. és az A-Híd Zrt. közös ajánlattevőként kivitelezi. A fejlesztés ellenszolgáltatásának összege nettó 83 milliárd forint. Érvényes ajánlatot tett még a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. közös ajánlattevőként, valamint a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD konzorcium.
A hirdetmény szerint a beruházásban az útszakasz megépítése mellett
A szakasz első ütemének kivitelezését a Hódút és a Duna Aszfalt nyerte meg novemberben.
A közbeszerzési hirdetményből kiderül, hogy az olasz Itinera S.P. A. és a Közgép Zrt. alkotta konzorcium ajánlatát érvénytelennek minősítette az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Zrt. Az Itinera és a Közgép az eredmény kihirdetése után megtámadta a döntést, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult az ajánlatkérő szerintük nem megalapozott szempontjai miatt. Emiatt a közbeszerzés eredménye még nem végleges, a nyertesekkel nem köthetnek szerződést.
Korábbi sajtóhírek szerint a két cég a versenytársak árajánlatainál jóval olcsóbb, azoknak mintegy 60 százalékát kitevő, 58 milliárd forintos árral próbálta meg elnyerni a szóban forgó közbeszerzését. Az alacsony árakkal pályázó, ugyanakkor több szempontból is hiányosan kivitelező (vagy a munkát el sem végző) cégekkel két nagyobb anyagunkban is foglalkoztunk: a váci elkerülő útról szóló cikkünkben az Itinera, míg az erdélyi autópályákról írt riportunkban a hozzá hasonlóan viselkedő külföldi kivitelezők okozta súlyos károkat mutattuk be.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.