Autópályás kapcsolatot nyer a debreceni reptér és az ipari park, legkésőbb 2019-ben Nagyváradtól Krakkóig pályán lehet közlekedni.
Megkezdődött Debrecen határában az M35-ös autópálya Berettyóújfaluig tartó szakaszának építése, a civishir.hu helyszíni tudósításban számolt be a beruházás alapkőletételéről.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Berettyóújfaluig tartó szakasz két ütemben épül. Az első ütemet a Colas Hungária-Colas Út konzorcium kivitelezi 17,2 milliárd forintból 5,43 km-en, ez a szakasz vezet majd a 4-es főúttól a 481-es útig.
A második ütemben a Duna Aszfalt, illetve a Hódút a 481-es út és Berettyóújfalu közötti 20,2 km-es szakaszt építi 46,9 milliárd forintért.
A beruházás keretében ugyanakkor 5,5 km hosszan, új nyomvonalon megépül a 481-es főút, ami a 47-es főúttal köti össze az M35 autópályát. A Debreceni Repülőtér számára is magas színvonalú közúti kapcsolatot biztosító szakasz kivitelezését az STR Építő Kft. végzi, 4,9 milliárd forintért.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az ünnepélyes alapkőletételkor elmondta: a beruházás 69 milliárd forintba kerül, és 2018 végére készül el. „Az új pályaszakasz megépítésével autópálya-összeköttetést kap a debreceni repülőtér is” - hangsúlyozta az államtitkár.
(fotó: civishir.hu)
Tasó László beszélt arról is, hogy ősszel megkezdődik az M4-es út Berettyóújfalu és az országhatár közötti szakaszának előkészítése, az új pálya 2018 végére, de legkésőbb 2019 közepére elkészül. Az államtitkár utalt az M30-as autópálya Miskolc-Tornyosnémeti-országhatár közötti szakaszának építési munkálataira, amelyeknek elkészültével az M4-M35-M3-M30 autópályák biztosítanak majd közvetlen összeköttetést Nagyvárad és Krakkó között. Tasó László hozzátette: a jelenlegi európai uniós ciklus végéig csaknem 600 kilométer gyorsforgalmi út épül meg, ezzel 2000 kilométer fölé emelkedik Magyarországon a gyorsforgalmi utak hosszúsága. „A beruházásokra több mint 1200 milliárd forint uniós és hazai forrást biztosítanak” - fűzte hozzá.
Vitányi István (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő szerint a bihari térség évtizedes álma válik valóra azzal, hogy eléri az autópálya Berettyóújfalut. A képviselő reményét fejezte ki, hogy a megközelíthetőség javulása a befektetők számára is vonzóvá teszi a régiót.
Barcsa Lajos (Fidesz-KDNP), Debrecen alpolgármestere azt emelte ki, hogy az új autópálya-szakasz a debreceni repülőtér mellett közvetlen összeköttetést biztosít majd a most épülő déli ipari parkba költöző vállalkozásoknak is.
Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója elmondta: az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalui szakasza az első olyan beruházás a megyében, amely kizárólag az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) forrásaiból valósul meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.