A Colas, a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt kivitelezésében 44 kilométeren épül négysávos út, a projektben hat település tehermentesül az átmenő forgalom alól.
Pénteken délben Üllő közelében letették az alapkövét az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Cegléd között épülő szakaszának. A 44 km hosszú szakaszt két ütemben fejlesztik: az Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométert (a képen narancssárgával jelölve) a Duna Aszfalt Kft. és az EuroAszfalt Kft. konzorciuma végzi, míg az Albertirsa és Cegléd közötti 14 km-t (a képen pirossal) a Colas Út, Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. alkotta konzorcium kivitelezi.
Az első ütemben Üllő-Albertirsa között új nyomvonalon valósul meg a kétszer két sávos gyorsforgalmi út. Ugyanakkor Albertirsa és Cegléd között a kétszer egy sávos szakaszokat bővítik kétszer két sávosra.
A szakasz megépítésével tehermentesül az átmenő forgalom alól Monor, Monorierdő, Pilis, Albertirsa, Ceglédbercel, Cegléd. Az összesen több mint 72 milliárd forintos beruházás 2019 őszére fejeződik be a tervek szerint.
Az ünnepélyes alapkőletételen Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter rámutatott, az új projekt erősíti a Tápióság, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar megye és az egész észak-alföldi régió gazdasági potenciáját, emellett jelentősen javítja a 4-es főút által érintett településeken élők életminőségét is.
Homolya Róbert, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt hangsúlyozta, az M4-es fejlesztése nem áll meg az érintett szakasszal. „Már folyamatban van a Cegléd és Abony közötti szakasz tenderének előkészítése” – fogalmazott az államtitkár. „Reményeink szerint az uniós forrás meghiúsulása miatt leállított Abony és Fegyvernek közötti szakasz vonatkozásában is le tudjuk zárni a vállalkozókkal a szerződéseket, így ez a szakasz is tovább tud épülni.”
Homolya Róbert a kormány átfogó útépítési programjáról is szólt, melyből már jelen pillanatban több száz kilométer kivitelezés alatt van. "2022-ig a meglévő 1500 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózat 900 kilométerrel fog bővülni, nyugodtan kijelenthetjük, hogy ezzel Magyarország szintet fog ugrani."
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Pest megyére vonatkozó uniós fejlesztési korlátozások miatt a 4-es út fejlesztése eddig nem indulhatott meg, de 2016-tól a kormány forrást biztosított, és elrendelte a továbbépítések előkészítését.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.