Mintegy két hónap alatt 14 kilométeren teljesen lecserélték a síneket, a maradék szakaszt felújították. A vonatok 100 kilométer/órás sebességgel haladhatnak.
Hivatalosan is átadták kedden a Hódmezővásárhely és Orosháza között 1,2 milliárd forint MÁV-forrásból felújított vasúti pályát.
Mintegy két hónap alatt - teljes vágányzár mellett - a Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19 kilométeres vasúti pályát felújították, 14 kilométeren kicserélték a síneket. Megszűntették a sebességkorlátozásokat, így a vonatok 100 kilométer/órás sebességgel haladhatnak.
Orosházán 15 centiméterrel megemelték a peront, hogy könnyebb legyen fel- és leszállni a vonatokra; továbbá felújították a dél-békési városban a Huba utcai átjárót – ismertette a az orosházi vasútállomáson tartott ünnepségen Erdős Norbert országgyűlési képviselő.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára elmondta, a kormány arra törekszik, hogy a közösségi közlekedés gyors, olcsó és összehangolt alternatíva legyen, amihez jobb feltételeket, megbízhatóbb infrastruktúrát és hozzáférhetőbb szolgáltatásokat kell nyújtani.
Mondi Miklós, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. pályavasúti területi igazgatója hiánypótlónak nevezte a beruházást, amelyet már évek óta szerettek volna megcsinálni. Elmondta, egy teljes vágányzárral járó munkát 2-3 évvel a kivitelezés előtt el kell kezdeni tervezni. Hozzátette, eddig 80 százalék körüli menetrendszerűséget tudtak produkálni, amely a beruházás révén 90 százalék fölé emelkedett, azaz 10 vonatból átlagosan 9 tudja tartani a menetrendjét.
Ahogy korábban lapunkban is megírtuk,
90 darab 120 méteres hosszúsínt helyeztek le és hegesztették össze a hézag nélküli pálya kialakítása során. Csaknem 3800 talpfát cseréltek vasbetonaljra, zúzottkőből pedig 3100 tonnát pótoltak. Orosházán a megemelt peronokat 100 méter hosszan alakították ki az 1-2. és a 2-3. vágányok között, a felújított peronokat szeptember 5 óta használhatják az utasok.
A pályafelújítás a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy 100 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, KIAG szabályozógéppel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlott. A váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe vették a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni - derült ki a MÁV korábbi közleményéből.
Szintén a MÁV közölte korábban, hogy
december közepén hat kilométeres szakaszon végeznek még vágányszabályozást, így az év végére a Szeged-Békéscsaba vonalon felszámolják a sebességkorlátozásokat.
A csongrád-csanádi vármegyeszékhely és Hódmezővásárhely között óránként 100 kilométeres, míg a békési vármegyeszékhely felé vezető szakaszon óránként 80 kilométeres sebességgel járhatnak majd a vonatok.
Szeptember 20-ig egy minden vágányt érintő felújítás zajlik a fővárosi Keleti pályaudvaron. Másfél hete kezdődött a munka, pénteken pedig sajtóbejáráson ismerhettük meg ennek részleteit.
A két vármegyeszékhelyt összekötő 135-ös számú vasútvonalon megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés: az eddigi 80% körüli menetrendszerűségről 90%-ra javulhat a pontosság.