2025.09.05, Péntek
Év végére teljesen megszűnnek a sebességkorlátozások a Szeged−Békéscsaba vasútvonalon
Illusztrációs fotó

Év végére teljesen megszűnnek a sebességkorlátozások a Szeged−Békéscsaba vasútvonalon

MÁV-csoport

2025.09.05. 09:12 - Kolinek Nóra

A két vármegyeszékhelyt összekötő 135-ös számú vasútvonalon megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés: az eddigi 80% körüli menetrendszerűségről 90%-ra javulhat a pontosság.

Hirdetés

Befejeződött a Hódmezővásárhely és Orosháza között júniusban elkezdett jelentős pályakarbantartás és az orosházi peronok felújítása. A pályamunkálatoknak köszönhetően megszüntették a sebességkorlátozásokat, közel 19 kilométeren ismét 80 km/órára emelték az engedélyezett pályasebességet – olvasható a MÁV-csoport közleményében.

Hozzátették: december közepén hat kilométeres szakaszon végeznek még vágányszabályozást, amellyel ezen szakaszon is visszaállítják a 80 km/órás engedélyezett pályasebességet.

Ezáltal év végére a Szeged – Békéscsaba vonalon felszámolják a sebességkorlátozásokat: a csongrád-csanádi vármegyeszékhely és Hódmezővásárhely között 100 km/órával, míg a békési vármegyeszékhely felé lévő szakaszon 80 km/órával járhatnak a vonatok. (Az Orosháza és Hódmezővásárhely közötti állomási vágányok kivételével, illetve Szeged és Rókus állomások között, ahol továbbra is 80 km/órával lehet haladni.)

 

Átfogó munkálatok zajlottak

Ahogy korábban lapunkban is megírtuk MÁV saját forrásából, 1,2 milliárd forintból végzett rekonstrukció során tucatnyi kitérő karbantartását, illetve cseréjét végezték el, összesen több mint 14 kilométeren cserélték a síneket, ehhez 90 darab 120 méteres hosszúsínt helyeztek le és hegesztették össze a hézag nélküli pálya kialakítása során. Csaknem 3800 talpfát cseréltek vasbetonaljra, zúzottkőből pedig 3100 tonnát pótoltak. Orosházán 15 centiméter magasságú, 100 méter hosszú peronokat alakítottak ki az 1-2. és a 2-3. vágányok között, a felújított peronokat szeptember 5-től használhatják az utasok.

A több mint két hónapot átölelő vágányzár ideje alatt a pályafelújítás a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy 100 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, KIAG szabályozógéppel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlott, a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe vették a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni.

 

Közúti-vasúti átjárókat is felújítottak

Székkutas közelében a 47-es főútból kiágazó kardoskúti, 4419-es számú bekötőút és a 135-ös vasútvonal kereszteződésében lévő átjárót felújították: a betonelemek helyett új, kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosító gumielemes STRAIL-burkolatot építettek be, az aszfalt kopórétegét pedig cserélték a sínektől mért 8-8 méteren belül.

Orosházán, a vasútállomásnál lévő, Huba utcai átjáró 3. vágányánál is felújították az átjárót, a talpfákat vasbetonaljakra cserélték, pótolták az ágyazatot és az aszfalt kopórétegét cserélték a szomszédos vágányokig.

Így szeptember 4-én reggeltől ismét használhatják az átjárót az erre közlekedők. A fentieken kívül négy földutas átjárót is átépítettek, cserélték a kopóréteget és a sárrázókat is javították – zárul a közlemény.

Kötött pályaMÁVSzegedBékéscsabaOrosházaHódmezővásárhelyvasútfejlesztésvasútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés