A két vármegyeszékhelyt összekötő 135-ös számú vasútvonalon megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés: az eddigi 80% körüli menetrendszerűségről 90%-ra javulhat a pontosság.
Befejeződött a Hódmezővásárhely és Orosháza között júniusban elkezdett jelentős pályakarbantartás és az orosházi peronok felújítása. A pályamunkálatoknak köszönhetően megszüntették a sebességkorlátozásokat, közel 19 kilométeren ismét 80 km/órára emelték az engedélyezett pályasebességet – olvasható a MÁV-csoport közleményében.
Hozzátették: december közepén hat kilométeres szakaszon végeznek még vágányszabályozást, amellyel ezen szakaszon is visszaállítják a 80 km/órás engedélyezett pályasebességet.
Ezáltal év végére a Szeged – Békéscsaba vonalon felszámolják a sebességkorlátozásokat: a csongrád-csanádi vármegyeszékhely és Hódmezővásárhely között 100 km/órával, míg a békési vármegyeszékhely felé lévő szakaszon 80 km/órával járhatnak a vonatok. (Az Orosháza és Hódmezővásárhely közötti állomási vágányok kivételével, illetve Szeged és Rókus állomások között, ahol továbbra is 80 km/órával lehet haladni.)
Ahogy korábban lapunkban is megírtuk MÁV saját forrásából, 1,2 milliárd forintból végzett rekonstrukció során tucatnyi kitérő karbantartását, illetve cseréjét végezték el, összesen több mint 14 kilométeren cserélték a síneket, ehhez 90 darab 120 méteres hosszúsínt helyeztek le és hegesztették össze a hézag nélküli pálya kialakítása során. Csaknem 3800 talpfát cseréltek vasbetonaljra, zúzottkőből pedig 3100 tonnát pótoltak. Orosházán 15 centiméter magasságú, 100 méter hosszú peronokat alakítottak ki az 1-2. és a 2-3. vágányok között, a felújított peronokat szeptember 5-től használhatják az utasok.
A több mint két hónapot átölelő vágányzár ideje alatt a pályafelújítás a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy 100 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, KIAG szabályozógéppel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlott, a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe vették a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni.
Székkutas közelében a 47-es főútból kiágazó kardoskúti, 4419-es számú bekötőút és a 135-ös vasútvonal kereszteződésében lévő átjárót felújították: a betonelemek helyett új, kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosító gumielemes STRAIL-burkolatot építettek be, az aszfalt kopórétegét pedig cserélték a sínektől mért 8-8 méteren belül.
Orosházán, a vasútállomásnál lévő, Huba utcai átjáró 3. vágányánál is felújították az átjárót, a talpfákat vasbetonaljakra cserélték, pótolták az ágyazatot és az aszfalt kopórétegét cserélték a szomszédos vágányokig.
Így szeptember 4-én reggeltől ismét használhatják az átjárót az erre közlekedők. A fentieken kívül négy földutas átjárót is átépítettek, cserélték a kopóréteget és a sárrázókat is javították – zárul a közlemény.
Szeptembertől új ütem kezdődik a Füzesabony–Debrecen vonal felújításában.
A Keleti pályaudvar és a hozzá közvetlenül kapcsolódó vasúti létesítmények mérete meglepheti a szűkebb szakmában kevésbé járatos olvasókat.