2025.06.17, Kedd
Elrajtol a pályafelújítás: 14 kilométeren cserélik a síneket Hódmezővásárhely és Orosháza között
Illusztráció

Elrajtol a pályafelújítás: 14 kilométeren cserélik a síneket Hódmezővásárhely és Orosháza között

MÁV

2025.06.17. 08:15 - Kolinek Nóra

A munkák eredményeképp megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés a békési és a csongrád-csanádi vármegyeszékhely között és a csatlakozó vonalakon is, emellett az orosházi és hódmezővásárhelyi csatlakozásra várakozások mértéke is csökken.

Hirdetés

Hódmezővásárhely és Orosháza között 2025. június 21-től jelentős pályakarbantartás kezdődik – olvasható a MÁVINFORM közleményében.

A felújítás eredményeképp megszüntetik a sebességkorlátozásokat, és 14 kilométeren ismét 80 km/órára emelik az engedélyezett pályasebességet, így a Szegedet Békéscsabával összekötő 135-ös számú vasútvonalon megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés

– emelték ki.

Hozzátették: ez a nyári felújítás az utolsó üteme a Szeged–Békéscsaba vonalon évekkel ezelőtt megkezdett korszerűsítési munkának, amely eredményeképp Hódmezővásárhely és Orosháza között is teljes hosszban hézagnélküli vágány jön létre, és megszűnnek a pályaállapot miatti sebességkorlátozások.

 

A felújítási munkálatokról

A rekonstrukció során tucatnyi kitérő karbantartását, illetve cseréjét végzik el, összesen több mint 14 kilométeren cserélik a síneket, ehhez 90 darab 120 méteres hosszúsínt helyeznek le és hegesztik össze a hézag nélküli pálya kialakítása érdekében. Csaknem 3800 talpfát cserélnek vasbetonaljra, zúzottkőből pedig 3100 tonnát pótolnak, dolgoznak be a pályába. Orosházán 15 centiméter magasságú, 100 méter hosszú peronokat alakítanak ki az 1-2. és a 2-3. vágányok között.

A mintegy kilenc héten át tartó vágányzár ideje alatt a pályafelújítás a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy 100 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, KIAG szabályozógéppel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik majd, de a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe veszik a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni. A MÁV saját forrásából végzett kivitelezés mintegy 1,2 milliárd forintba kerül.

 

Zajhatások és útlezárások

A felújítás ideje alatt nagyobb zajhatásra lehet számítani Hódmezővásárhely és Orosháza között a vasútvonal mentén fekvő településeken a lakott területeken is.

Székkutas közelében a 47-es főútból kiágazó kardoskúti, 4419-es számú bekötőút és a 135-ös vasútvonal kereszteződésében lévő átjárót felújítják: a betonelemek helyett új, kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosító gumielemes STRAIL-burkolatot építenek be, az aszfalt kopórétegét pedig cserélik a sínektől mért 8-8 méteren belül.

Orosházán, a vasútállomásnál lévő, Huba utcai átjáró 3. vágányánál is felújítják az átjárót, a vágány alatt talpfákat cserélnek vasbetonaljakra, pótolják az ágyazatot és az aszfalt kopórétegét cserélik a szomszédos vágányokig, emiatt szeptember 2-án 6 órától 4-én 6 óráig teljesen lezárják az átjárót.

A fentieken kívül négy földutas átjárót is átépítenek, cserélik a kopóréteget és a sárrázókat is javítják.

A közlekedést érintő változásokról bővebben a vasúttársaság honlapján lehet tájékozódni.

Kötött pályaMÁVHódmezővásárhelyOrosházaSzegedBékéscsabavasútfejlesztésvasútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés