A SZABADICS Akadémia a jövő mérnökeinek szól és célja, hogy hidat építsen a tapasztalt szakemberek és a fiatalok között.
Nagy sikerrel zárult nemrég a SZABADICS Summer BridgeCamp 1.0. „Az Akadémia számunkra nem egyszeri esemény, hanem egy hosszú távú kezdeményezés, amelynek célja a szakma népszerűsítése, a fiatal mérnökök támogatása és az építőipar jövőjének formálása” – mondták el lapunk kérdésére. „Az Akadémia nem csupán képzést jelent – hanem közösséget, jövőképet és lehetőséget is" – hangsúlyozták a program szervezői, akik kiemelték: céljuk volt többek között:
A SZABADICS Akadémia létrehozásával olyan ügy mellé állt a vállalat, amely egyszerre népszerűsíti és támogatja az építőmérnöki szakmát, megismertetni a hallgatókkal a cégcsoport működését, így hozzájárul az utánpótlás jövőbeni biztosításához is.
„A Z generációt minél inkább be szeretnénk vonni a SZABADICS GROUP működésébe, és megmutatni nekik az építőipar gyakorlati működését. A tábor nevének is a hangzatos SZABADICS Summer BridgeCamp 1.0-t adtuk, ami a hallgatók, intézmények, cégcsoportunk és az építőipar közötti híd kiépítését szimbolizálja” – tudtuk meg Szabadics Roland operatív igazgatótól
.
Az építőmérnöki szakma értéket teremt, hiszen valóban maradandó eredmények születnek itt: az épületek, közművek, utak vagy épp hidak mind olyan alkotások, amelyek hosszú távon formálják a környezetünket és generációkon át szolgálják a közösséget. Olyan hivatás ez, amelyben a fiatal mérnökök nemcsak szakmai tudásukat kamatoztathatják, hanem valódi nyomot hagyhatnak a világban.
„Célunk, hogy minél aktívabban részt vegyünk az egyetemek életében és támogassuk a hallgatókat a szakmai fejlődésükben”
– tájékoztatta lapunkat a SZABADICS, hozzátéve: „építőipari nagyvállalatként felelősségünknek érezzük az építőmérnök-képzés támogatását, és hosszú távon olyan együttműködéseket szeretnénk kialakítani, amelyek egyaránt szolgálják a hallgatók és az iparág javát.”
A program összeállításánál tehát a legfontosabb szempontjuk volt, hogy minél sokszínűbb és változatosabb kínálattal tartsák fent a hallgatók érdeklődését. Arra törekedtek, hogy az egyetemi oktatást kiegészítve olyan gyakorlati tudást és élményeket adjanak át, amelyeket a későbbi pályafutásuk során is hasznosítani tudnak. A programok között szerepelt
„Nagyon meglepő és egyben örömteli volt számunkra, hogy a jelentkezések mindösszesen két és fél nap alatt beteltek és létszámot kellett emelnünk. Végül várólistát is létre kellett hoznunk, mert a fiatalok részéről hatalmas érdeklődés mutatkozott” – mesélték.
„A résztvevők pedig szuper csapatot alkottak: kíváncsiak, érdeklődőek és egytől egyig tehetséges fiatalok voltak. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a tábor jó hangulatban és magas színvonalon valósulhatott meg” – tájákoztatott a tapasztalatokról Varga Izabella Luca, a vállalat marketing és kommunikációs munkatársa. „Érdekes tapasztalat volt, hogy – tette hozzá – szinte minden hallgatónak más program vált a kedvencévé. Nem volt olyan előadás vagy bemutató, amelyet ne említettek volna pozitív visszajelzésként. Ezt külön sikerként értékeljük.”
„Törekedtünk arra, hogy olyan helyzeteket teremtsünk, ahol a hallgatók bátran kérdezhettek tőlünk, ami nagyon inspiráló beszélgetésekhez vezetett. Az elégedettségi felmérés eredményei is kiemelkedően jók lettek; a tábor sikere minden várakozásunkat felülmúlta, amiért nagyon hálásak vagyunk” – emelték ki.
„A jövőben is – emelte ki – szeretnénk megtartani a 25 fős keretet, mert úgy gondoljuk, ekkora létszámnál tudunk igazán személyes kapcsolatot kialakítani a résztvevőkkel. A következő évben valószínűleg pályázatalapú jelentkezést vezetünk be, hogy a szakmai tudás és elkötelezettség alapján választhassuk ki a résztvevőket. Számos új ötletünk van, és már most izgatottan készülünk a következő SZABADICS Akadémia – Summer BridgeCamp 2.0 megszervezésére.
Átadták a Mol Dunai Finomító új Gépészeti Tanműhelyének több mint 1700 négyzetméteres, korszerűen felszerelt oktatási központját.
Aláírta a kormány és a főváros a 800 millió euró (313,6 milliárd forint) értékű beruházáscsomag megállapodását.