Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért hogy el is indulhasson az építkezés. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
A pesti Duna-part megújulásán dolgozik a főváros. Budapest központi önkormányzata zöldebbé és rendezettebbé sezeretné tenni a pesti rakpartszakaszt: összefüggő gyalogossétányt és kerékpározási lehetőséget hoznának létre, felszabadulhatnak a lépcsős partok, valamint bővülnek a pihenés lehetőségei - írják közleményükben. Emlékeztetnek: a BKK megbízásából a nyáron elkészültek a pesti alsó rakpart teljes körű átépítésének engedélyezési tervei.
Most az Id. Antall József rakpart fejlesztésének jelentős részére és az Erzsébet híd alatti terület fejlesztésére a feltételeknek megfelelően két pályázatot nyújtott be a BKK, melyek kedvező elbírálása, majd a szükséges európai uniós forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan a jövő nyáron indulhatnak a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárások.
A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd később a pályázatát.
Az MG Építész Kft. által végzett tervezési folyamat célja volt, hogy Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon, a szakmai és civil szervezetek véleményét is figyelembe véve újuljon meg. A közlemény hangsúlyozza: a projekt egyik fontos eleme a társadalmi egyeztetés: az elmúlt években a városvezetőség és a BKK számos kérdőívet juttatott el a lakossághoz, hogy megismerje igényeit és javaslatait.
A tervezett rakpartot három szakaszra osztják: az északi ligetes-parkos, a középső nyüzsgő-vendéglátó, illetve a déli nagyvárosias korzóra.
A tervek készítésekor fontos szempont volt, hogy a rakpartszakasz árvízveszélyes terület, ezt legutóbb szeptember közepén a fővárosiak is megtapasztalhatták, amikor az elmúlt évtized legnagyobb árvize idején szükségszerű volt a lezárása. A BKK a tervezéskor olyan kialakítást, zöldítést, valamint köztéri elemek elhelyezését tartotta helyénvalónak, amelyek egy újabb árvíz esetén ellenállnak a környezeti megpróbáltatásoknak, valamint nem akadályozzák az árvízi védekezéssel járó, embert próbáló munkát.
A most közvetlenül érintett és további rakpartszakaszok engedélyezési terveiről itt találhatnak az érdeklődők bővebb információt.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Először alkalmazták Magyarországon és rögtön 36 méteres magasságban a PERI moduláris homlokzati állványrendszerét. Budapest szívében, Ferencvárosban a fenntartható építészet jegyében elkészült Metrodom Green 513 lakásos épületének homlokzatát összesen 7000 négyzetméteren borítják örökzöld növények. A lenyűgöző látványt nyújtó zöldfalak kialakítását az első ütemben a PERI állványrendszerei segítették.