2019.08.25, Vasárnap

Tovább épülnek a terelőfalak az M3-ason

2016.05.17. 11:53

A Duna Aszfalt és a Ferrobeton folytatja a szalagkorlátokat lecserélő beton terelőfalak elhelyezését. Az M7-esen és M5-ösön is zajló beruházás célja a biztonság növelése és a költségek csökkentése.

Az építési munkák keddtől indultak újra az M3-as autópályán Mogyoród térségében. A Duna Aszfalt és a Ferrobeton kivitelezésében a beruházás mintegy 2,2 milliárd forint európai uniós támogatásból valósul meg a 19+500 és a 27+500 km szelvények között.

A jelenlegi szalagkorlátok lecserélése beton terelőfalra az M3-as mellett az M5-ös és M7-es autópályákon is megindult összesen 64 kilométeres szakaszon. A mintegy 8 milliárd forintos fejlesztés európai uniós támogatással a Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg.

A beruházással a pályaelhagyásos baleseteket akarják megszüntetni, amelyekben a járművek a szalagkorlátot átszakítva átkerülnek a szembejövő sávba, és további súlyos baleseteket okoznak. A betonfalnak emellett az üzemeltetési, karbantartási költsége is jóval alacsonyabb.

Az M3-ason a csere kivitelezője a Duna Aszfalt Kft. és a Ferrobeton Zrt. alkotta DF Konzorcium, az M5-ösön a Colas Hungária Zrt., míg az M7-es autópályán az EuroAszfalt Kft.

A betonelemeket a M3-as és M5-ös autópálya esetében a Ferrobeton Zrt. gyártja, az M7-esnél pedig a SW Umwelttechnik Magyarország Kft.

A Magyar Közút sajtóanyagában az áll, a munkát két ütemben végzi a kivitelező. Először a 19+500 és a 23+900 km szelvények közötti szakaszon történik munkavégzés. Itt az augusztusi Forma 1-es Magyar Nagydíj időpontjára befejeződnek a munkák.

A terelőelemek lehelyezését részben éjszakánként teljes pályazár mellett, részben napközben a kisebb forgalmú időszakokban sávzárás mellett fogják végezni. A terelőelemek elhelyezését 2016. május 18-án, szerdán éjszaka tervezik megkezdeni a Budapest felé vezető oldalon.

(ábra: Magyar Közút)

A pályazár idején terelőútként az M31 autópálya-M0 autóút útvonalat használják a közlekedők, így a forgalom gyorsforgalmi úton, lakott terület érintése nélkül terelhető. Ugyanezt az útvonalat ajánlja a Magyar Közút a gépjárművezetőknek abban az esetben, ha a forgalomkorlátozások miatt a munkaterület mellett torlódás alakul ki.

A terelőúton történő haladásról sárga alapszínű táblákkal és a változtatható jelzésképű táblák jelzéseivel gondoskodik a közútkezelő.

(magyarepitok.hu)

 

Galéria

Duna Aszfalt Kft.ÚtépítésM3-as autópályaFerrobeton Zrt.