Májusban megkezdődik a csornai elkerülő út második szakaszának kivitelezése – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF).
A 12,5 km hosszú kétszer két sávos első szakaszt tavaly szeptember 9-én nyitották meg, ezzel megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése.
A második ütem Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését fogja biztosítani, így a város teljes mértékben tehermentesül az átmenő forgalom alól. A 4,45 km hosszú kétszer két sávos második szakasz az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna déli szétválási csomópontjától indul, majd külön szinten keresztezi a 86-os főutat, valamint a Szombathely-Hegyeshalom vasútvonalat.
A Jobaháza és Farád településeket összekötő országos közúton különszintű csomópontot alakítanak ki, majd az új nyomvonalon kiépülő 1,6 km hosszú kétszer egy sávos 8603-as úton keresztül köt vissza az elkerülő út a 85. sz. főútra.
A beruházás során 1,2 km-es kerékpárút is épül Farád és Jobaháza közötti külterületi szakaszon, hogy a megvalósuló különszintű csomópont térségében biztonságosan közlekedhessenek továbbra is a kerékpárosok.
A kivitelezés megkezdéséhez szükséges területszerzés lezárult, jelenleg a megelőző régészeti feltárások zajlanak. Várhatóan május első felében megkezdődhetnek az előkészületi munkák, mint lőszermentesítés, humuszolás, töltésalapozás.
A központi költségvetési forrásból megvalósuló kivitelezés nettó összege 13,8 millárd forint.
Csorna központjában az elkerülő első ütemének átadása előtt naponta 19.256 jármű halad át, amelyből 7500 a nehézmotoros forgalom volt.
A Győr és Csorna közötti M85-ös út a szintén még épülő M86-os úttal közösen biztosítja Szombathely gyorsforgalmi elérhetőségét az M1-es autópályáról.
(nif.hu)