A 14 milliárdos fejlesztés 7 kilométeres új szakasz által tehermentesít két nyugati városrészt, miközben biztosítja a 8-as út és az M7-es összeköttetését.
Véghajrába ért a székesfehérvári nyugati elkerülő út építése – adta hírül facebook-oldalán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő. A NIF beszámolója szerint aszfaltozással, humuszolással, növénytelepítéssel és vízépítéssel folytatódnak a főút építési munkálatai.
A közel 7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasz a Székesfehérvár nyugati végén fekvő Feketehegy és Szárazrét városrészt tehermentesíti. Az új nyomvonal a 8-as út Csór és Székesfehérvár közötti részén válik el a 8-as útról, majd délről kerülve az említett városrészeket becsatlakozik a korábban épített elkerülő útba, ami bevezet az M7-esbe.
A fejlesztéssel a tervek szerint a 8-as és az M7-es közötti átmenő forgalom a városon kívülre terelődik, ezáltal a napi 22 ezer Feketehegyen áthaladó jármű száma jelentősen lecsökken, illetve megszűnnek a szárazréti körforgalom állandó dugói.
A projekt 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.6 milliárd forintért. A beruházásban két különszintű csomópont, egy körfogalom és nyolc híd segíti a közlekedés dinamikáját. Az elsőrendű úton száztíz kilométeres óránkénti sebességgel lehet majd haladni.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.