A 14 milliárdos fejlesztés 7 kilométeres új szakasz által tehermentesít két nyugati városrészt, miközben biztosítja a 8-as út és az M7-es összeköttetését.
Véghajrába ért a székesfehérvári nyugati elkerülő út építése – adta hírül facebook-oldalán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő. A NIF beszámolója szerint aszfaltozással, humuszolással, növénytelepítéssel és vízépítéssel folytatódnak a főút építési munkálatai.
A közel 7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasz a Székesfehérvár nyugati végén fekvő Feketehegy és Szárazrét városrészt tehermentesíti. Az új nyomvonal a 8-as út Csór és Székesfehérvár közötti részén válik el a 8-as útról, majd délről kerülve az említett városrészeket becsatlakozik a korábban épített elkerülő útba, ami bevezet az M7-esbe.
A fejlesztéssel a tervek szerint a 8-as és az M7-es közötti átmenő forgalom a városon kívülre terelődik, ezáltal a napi 22 ezer Feketehegyen áthaladó jármű száma jelentősen lecsökken, illetve megszűnnek a szárazréti körforgalom állandó dugói.
A projekt 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.6 milliárd forintért. A beruházásban két különszintű csomópont, egy körfogalom és nyolc híd segíti a közlekedés dinamikáját. Az elsőrendű úton száztíz kilométeres óránkénti sebességgel lehet majd haladni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.