2019.08.25, Vasárnap

Jelentős beruházás zárult az M1 fővárosi bevezetőjén

2016.04.18. 11:14

A megújult Budaörsi úti csomópont könnyebben elérhetővé teszi a közlekedési szempontból kiemelt fontosságú Kelenföldet. A csomóponthoz év végéig 1500 parkolóhely kapcsolódik.

A fővárosban megtörtént a Budaörsi út és a Sasadi út találkozásánál létesített intermodiális csomópont átadása. Az ujbuda.hu korábban azt írta, a 2014 októberében kezdődött beruházásban úgynevezett „két patkós” aluljárós csomópont létesült.


Így nézett ki csomópont látványterve (fotó: bkk.hu)

Az intermodális (többféle közlekedési eszköz találkozását biztosító) csomópont

  • összekapcsolja a kelenföldi vasútállomás nyugati oldalát az M1 és M7 bevezetőjeként szolgáló Budaörsi úttal,
  • akadálymentes gyalogos- és kerékpáros kapcsolatot biztosít Sasad és Őrmező, illetve az Etele tér között,
  • kiszolgálja a Kelenföldre villamossal, metróval, busszal vagy vonattal érkező utazókat,
  • megkönnyíti a kelenföldi pályaudvartól induló M4-es metró elérését.
  • A fejlesztést az is indokolta, hogy eddig a Budaörs irányából érkező autósoknak meglehetősen nehéz volt átkelni a kelenföldi vasúthálózat túloldalán fekvő Kelenföldre, a Budaörsi úti csomópont által ez egyszerűbbé válik.
  • A beruházás fontos célja volt az is, hogy a Kelenföld vasútállomás nyugati buszpályaudvaráról távozó buszokat könnyebben és gyorsabban be lehessen csatornázni a városi közlekedésbe.

A csomópont az Alsó Beregszász utca irányából (fotó: mti)

A fejlesztés során megszüntették a Bozókvár utca és a Sasadi út közötti gyalogos-felüljárót, helyette akadálymentesített biztonságos gyalogos-aluljáró épült.

A hétfői átadón Tarlós István, Budapest főpolgármestere úgy fogalmazott, hosszú évek óta megoldatlan probléma zárul le a Budaörsi út és környéke rendezésével, melynek naponta 120 ezer autós látja a hasznát.

A politikus elmondta, a kétszintű csomópont nettó 7,2 milliárd forintból épült ki. A beruházás során a teljes közműhálózatot kicserélték, megújult a közvilágítás, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros-aluljáró, valamint zajvédő fal épült.

(fotó: mti)

Tarlós István hangsúlyozta, folyamatosan bővül a csoóponthoz kapcsolódó P+R parkolók száma, jelenleg 1000 parkolóhely van már a 4-es metró kelenföldi végállomásánál, az év végére pedig mintegy 1500 parkolóhely áll majd az autósok rendelkezésére.

(mti, ujbuda.hu, inforadio.hu, origo.hu)

(fotó: bkk.hu)

Galéria

közlekedésfejlesztésközlekedésfejlesztésMi épül?intermodális csomópontKelenföld