Áprilisig felújítják a 3719-es Kéked és Sátoraljaújhely közötti 33 kilométer hosszú út több mint felét.
A leromlott burkolatú közlekedési folyosón két munkaterületen augusztus végén kezdték el a munkát a Colas Út Zrt. szakemberei. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából felújítják a Pálháza-Hollóháza és Hollóháza-Kéked közötti összesen 17,824 kilométeres szakaszt.
A projekt megvalósításával könnyebbé válnak három település: Filkeháza, Hollóháza és Kéked lakóinak mindennapjai és a környékre látogató turisták számára is gördülékenyebb lesz a Zemplén északi részének, többek között a rejtélyes Füzéri várnak a felfedezése.
A Pálháza-Hollóháza közötti 9585 méteren a profilmarás után, kiegyenlítő-és kopóréteget készítenek – tájékoztatta portálunkat Sziráki Sándor. A Colas Út Zrt. munkahelyi mérnöke elmondta, marógéppel eltávolították a rossz állapotú aszfaltréteget. A munkafolyamat előkészíti a hossz-és keresztirányú egyenetlenségeinek javítását, a kiegyenlítő-, majd pedig az állandó vastagságú új kopóréteget bedolgozását. A munkálatokkal érintett útszakaszon padkát és burkolt rázópadkát is építenek. A kivitelezés során részlegesen felújítanak három, időszakos vízfolyás felett átívelő hidat.
A 3719-es főút Hollóháza-Kéked közötti 8239 méteres szakaszon szintén intenzíven folyik a munka. Lecsiszolták a meglévő kopóréteget, majd kiegyenlítő- és új kopóréteget alakítanak ki. Ezen az útszakaszon mintegy 4600 négyzetméteren a pályaszerkezet cseréjére is szükséges. A feladatok közé tartozik egy csapadékvíz-tározó átereszének bontása és helyére egy 13 méter hosszú 1,5x,15 méter átmérőjű keretelemet építenek be. A projekt része a padkák kialakítása és a forgalomtechnikai elemek telepítése.
A Pálháza-Hollóháza közötti szakaszra – mondta el Sziráki Sándor 11 319,05 tonna aszfaltot dolgoznak be, amelyet a Felsőzsolcán lévő aszfaltkeverő telepről szállítanak a munkaterületre. A Hollóháza-Kéked települések közötti helyszínen 10 288,8 tonna aszfalt felhasználásával újul meg az útburkolat. A projekt során keletkezett mart aszfalt egy részét a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Sátoraljaújhelyi Mérnökségi Telepére szállították, közel 641 köbmétert a nemesített padka alá beépítettek.
A munkálatok áprilisban fejeződnek be, addig a két projekthelyszínnél félpályás forgalomkorlátozás és jelzőlámpás szabályozás mellett közlekedhetnek. Az aszfaltozás idején jelzőőr segíti az autósokat.
Többek között új épületrészt alakítanak ki, új sportcsarnokot adnak át és felújítások sora jön az öt különálló projektben.
A MERKBAU Zrt. kivitelezésében az INETON Kft. előregyártott, külső hőszigeteléssel ellátott kéregfalaival épül katolikus diákszálló és képzési központ a fővárosban. A technológia gyors és hatékony megoldást nyújt a foghíjtelek jelentette kihívásokra.