A körforgalmak környezetének kialakításával, parkosítással válik teljessé Soltvadkerten, a várost keletről elkerülő út projektje, amelyet a Soltút valósított meg.
Tavaly decemberben vehették birtokba teljes egészében az autósok a soltvadkerti elkerülő utat. A 8,8 kilométeres közlekedési folyosót, amely részben az 53-as és 54-es utak közös szakaszaként, részben pedig az 53-as főút elemeként készült el 2022 őszén kezdték el építeni.
A beruházásban öt körforgalmi csomópont is megvalósult: az 5316 j. Soltvadkert belterületi összekötő úton, a Vadkerti-tóhoz vezető önkormányzati úton, az 54 sz. Kecskemét-Soltvadkert-Sükösd másodrendű főúton, az 5405 j. Soltvadkert-Szeged összekötő úton és az 53 sz. főút meglévő nyomvonalán.
Az útfejlesztés jelentősen átalakította a Soltvadkerten és környékén élők életét. Ezekről a változásokról az átadást követő első hónap tapasztalatairól a város polgármestere Temerini Ferenc és Kárász András alpolgármester beszélt a vira.hu oldalnak.
A elkerülő út átadásával jelentősen csökkent a Soltvadkerten áthaladó kamionforgalom. Továbbá könnyebbé vált a kihajtás a településen belül a városon átvezető főutakra.
Épült egy különszintű vasúti keresztezést is a 150 sz. Budapest-Kelebia vasútvonal felett, Soltvadkerttől északnyugatra. A kétnyílású, háromtámaszú, előregyártott előfeszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó vasbeton pályalemezes híd felszerkezeti hossza 46,89 méter.
A megépítésének nem minden helyi vállalkozó örült. A településvezető elmondta, azok a cégek, amelyeknek telephelye a régi út mentén, a vasút túloldalán van a felüljáró megépítésével zsákutcába kerültek. Abban bízik Soltvadkert polgármestere, hogy idővel a város déli részén is megépül egy másik felüljáró, ami kiváltja a selymesi átjárót és az érintett vállalkozóknak sem okoz a lezárás komolyabb érdeksérelmet.
Az új elkerülőút körforgalmainak környezetén még dolgoznak majd a szakemberek. A téli időszakban nem telepítettek növényeket, a parkosítást tavaszra tervezik. A következő három évben a kivitelező cég egyik alvállalkozója tartja rendben a körforgalmak növényzetét.
Egy erdőt szimbolizáló épületből, valamint a magyar paraszti világ és a modern magyar építészet közös ősi motívumát, egy boglyát formázó fadómból áll a Magyar Pavilon az áprilisban megnyíló Oszakai Világkiállításon. A szervezők az expó hat hónapja alatt 28 millió látogatót várnak.
Elkészült a Meleghy Automotive szinte teljesen automatizált gyárával a Weinberg.