2024.10.12, Szombat

 

    Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az átadási ünnepségen elmondta, a kormány célul tűzte ki, hogy Szegedet és Debrecent négysávos autóút kösse össze, erről hamarosan döntés is születhet. Előbb a tervezési munkák indulnak el, de a politikus reményei szerint 2018-2020 között már intenzíven folyik a kivitelezés.     A Szegedet Debrecennel összekötő négysávos út az ország keleti, sok helyen elmaradott vidékének esélyt és felzárkózási lehetőséget jelenthet - közölte a miniszter.
    A Miniszterelnökség vezetője kifejtette, a városok és agglomerációjuk kiemelten fontosak a gazdaság fejlődése szempontjából. Akkor van növekedés Magyarországon, ha Szegeden, Hódmezővásárhelyen és Békéscsabán a vállalkozások jól működnek, vannak munkahelyek, könnyen megközelíthetőek a települések.
    Jövőre összefogásra lesz szükség annak érdekében, hogy az Európára nehezedő problémákból fakadó hátrányokat leküzdjük, a magyar gazdaság növekedése megőrizhető legyen - hangsúlyozta Lázár János.


    A politikus kitért arra is, az elmúlt tíz év bizonyította, Szeged és Hódmezővásárhely együttműködése a térség számára gyümölcsöző lehet.
    Botka László (MSZP) Szeged polgármestere kijelentette, a térség az elmúlt tíz esztendőben több évtizedes infrastrukturális lemaradást hozott be. Előbb elkészült az M5-ös autópálya, majd megépült az M43-as sztráda egészen a határig, és legalább ennyire fontos volt a 47-es út több szakaszban megtörtént négysávúsítása is Szeged és Hódmezővásárhely között.
    A fejlődéshez szükség van a közlekedési infrastruktúra további javítására, a tervek között szerepel a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló elővárosi vasút, a tram-train megépítése. Ugyanígy fejlesztenék az elővárosi közlekedést Makó felé, e beruházás feltétele a szegedi vegyes közlekedésű déli Tisza-híd megépítése - közölte a polgármester.
    Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 47-es főút kétszer kétsávos Algyő és Szeged közötti, rossz állapotú nyomvályús szakaszának felújítását, megerősítését és kiszélesítését a Duna Aszfalt Kft. végezte el. A 85 százalékban uniós forrásból megvalósult beruházás során Algyőnél egy új körforgalmú csomópont is épült.
    A szakasz melletti kerékpárút építésének első üteme várhatóan decemberre fejeződik be, ez még helyenként forgalomkorlátozással jár. A második szakasz jövőre készül el, így 2016 végén már Szegedtől Békéscsabáig biztonságosan lehet majd kerékpározni - mondta a szakember.

Az eseményt követően a meghívott vendégek egy állófogadáson vehettek részt az algyői Faluházban, ahol Tóth László a generálkivitelező Duna Aszfalt Kft. ügyvezetője pohárköszöntőjében mondott köszönetet a közreműködő szervezetek képviselőinek.

Forrás. mti

Duna Aszfalt Zrt.Útépítés