Bontási munkálatokkal folytatódik a székesfehérvári vasútállomás felújítása. Szerdán megkezdték a vasúti irányítótorony bontását, a 62 évvel ezelőtt épült torony az ország egyetlen áthidalásos szerkezetű irányítótornya volt.
A szekesfehervar.hu korábban azt írta, a fehérvári állomás teljes felújításon esik át mintegy negyvenmilliárd forintból, a projekt célja a csomópont elavult vasúti pályáinak, a villamos felsővezetéknek, a műtárgyaknak, és a régi biztosítóberendezések lebontása, új műtárgyak építése, illetve a meglévők felújítása.
(fotó: mti)
A székesfehérvári vasútállomás legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt, így a vágányhálózat illetve a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett.
A beruházás során
A fehérvári vasúti csomópont átépítésével lezárul a Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vonal korszerűsítése is. A teljes vonalszakaszon egységes magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés teremti meg a 160 km/h pályasebesség feltételeit.
A NIF beruházásában megvalósuló beruházást 85% uniós és 15% hazai forrásból finanszírozzák, a fejlesztéssel az ország egyik legmodernebb vasútállomása jön létre. A kivitelezést a prágai székhelyű Subterra a.s., valamint a lábatlani Dömper Kft. és a győri Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium végzi. A projektben az új biztosítóberendezés kiépítése is szerepel, ezt a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg.
A teljes vágányépítés 2016 második felében fejeződik be a Budapest és Börgönd felőli oldal új kitérőinek és vágánykapcsolatainak megépítésével, az ideiglenes peronok elbontásával és a teherpályaudvari vágányok építésének befejezésével, továbbá az új elektronikus biztosítóberendezések üzembe helyezésével.
(mti, szekesfehervar.hu)