A meglévő vasúti pálya átépült Siófok – Szántód-Kőröshegy között, alépítmény szinten befejeződött a második vágányú szakaszok kialakítása. Zamárdi szintbeni csomópont átépítése folyamatban. A korszerűsítés részeként Siófokon, a Vitorlás utcai átjáró helyett az épülő új közúti aluljárónak köszönhetően a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők lesznek, a különszintű közúti keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot.
Márciusban 2-án vágányzár lép életbe Lepsény-Siófok között, a szakaszon június 15-ig vonatpótló buszokkal lehet közlekedni.
A Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz tavaly zárult rekonstrukciójával a Budapest és Siófok (Zamárdi) közötti utazási idő 105-114 percről 80-89 percre csökkent. A dél-balatoni vasútvonal fejlesztésével tovább rövidül a menetidő, és a második vágányú szakaszok lehetővég teszik az ütemes menetrendet. A kivitelező 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot, Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban összesen mintegy 4 kilométeren zajárnyékoló falat telepít, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökken. A gyalogos átjárók és a közúti útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak az átkelési lehetőségek. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken magasperonná épülnek át a peronok, kényelmesebbé válik a fel- és leszállás.
A projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 85% európai uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg 29,9 milliárd forint értékben.