A tavaly elkezdett első ütem után most már a kaposfüredi és a látrányi elkerülő négysávosítása van soron.
A közbeszerzési hirdetmények között megjelent az R67-es gyorsút újabb közbeszerzésének eredménye. A beruházó NIF Zrt. két szakaszra kötött tervezői szerződést a Pannonway Kft.-vel és az Út-Teszt Kft.-vel:
A NIF térképe szerint mindkét szakasz már korábban megvalósult elkerülő szakasza a 67-es főútnak, amit most tovább kell fejleszteni.
A Soltút és a Strabag kivitelezésében épülő R67-es tavaly novemberben tették le az alapkövét, Kaposvár és az M7-es autópálya között teremt gyorsforgalmi kapcsolatot mintegy 46 kilométeren. Az első ütemben a Kaposfüred és Somogytúr közötti 33,2 kilométert építik ki – ennek jelentős része új nyomvonalon fut majd - , ezt egészíti ki a két elkerülő négysávosítása.
A most megjelent hirdetményből kiderül, a két nyertesnek a kiviteli tervek mellett többek közt környezeti hatástanulmányt, engedélyezési tervdokumentációt és megvalósíthatósági tanulmányt kell készítenie.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.