A jelenleg a Megyeri-híd nyugati végéig érő budapesti körgyűrű a jelentős forgalmat lebonyolító 10-es főútig hosszabbodik meg ebben a projektben.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M0-ás körgyűrű északi szektorára vonatkozó tervezői közbeszerzést. A projekt a fővárosból a Szentendrére vezető 11-es főút és a Pilisvörösvár felé futó 10-es főút közötti szakaszra vonatkozik. A feladat a kiviteli- és tender tervdokumentáció elkészítésére, a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításával, a további engedélyek beszerzésével.
A közbeszerzés négysávos autóút kiépítését írja elő. A 8 kilométeres szakasz új nyomvonalon jön létre, leállósávval és fizikai elválasztással. A kiírás szerint az északi szektor nyomvonala egy 2,0 kilométeres egybefüggő szakaszon, valamint egy 3,2 kilométeres egybefüggő szakaszon alagútpárban vezet majd.
A NIF kiírásából az is kiderül, hogy az M0-ás szóban forgó északi szakaszának kezdeténél (a Megyeri-híd nyugati végénél) a budakalászi különszintű csomópont a forgalmi igényeknek megfelelően átépül. Emellett Ürömnél egy különszintű forgalmi csomópontot jön majd létre, támfallal határolt bevágásban.
A szakasz másik végén az M0-ás egy különszintű csomópont által csatlakozik majd az M10-es (a Budapest és Kesztölc között a 10-es út térségében tervezett gyorsforgalmi út - a szerk.) Üröm és Solymár közötti szakaszához. Az M10-es utóbbi szakasza mintegy 4 km hosszú, kétsávos útként a jelen projekt részeként épülne ki - derül ki a közbeszerzésből.
Mindezeken túl a feladat részét képezi többek közt:
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.