A Strabag dolgozik a szombathelyi pláza és a temető tehermentesítését szolgáló út építésén.
Javában tart a szombathelyi Ferenczy István utca hiányzó szakaszának építése. A munkálatokról a Szombathelyi Televízió június 1-i adásában számoltak be. Az útépítésről hét évvel ezelőtt döntött a közgyűlés, a beruházás 915 millió forint TOP forrásból a Strabag kivitelezésével valósul meg.
A vállalat február 28-án vette át a munkaterületet. A Ferenczy utca hiányzó része a Körmendi utat köti össze a Jáki úttal. Tehermentesíti a temető és a pláza környékét, elvezeti a forgalmat. Az új szakasz 425 méter hosszú, elkészült a csapadékvíz-elvezetés, lesz közvilágítás, járda és kerékpárút is.
A tájékoztatás szerint elkészült a töltés és az útalap, a szegélykövek lerakását is elkezdték. Elkészült a leendő burkolat alatti hideg remix. Az útalap sima felületét a cementtartalom miatt több napig locsolni kell. Jelenleg 30 százalékos a munka készültségi foka.
Kovács Tibor, a Strabag főépítésvezetője elmondta: „Az út bal oldalán 2 méter széles kétirányú kerékpárút és 1,75 méteres járda épül. A 2x1 sávos útburkolat szélessége 6 méter lesz. A Jáki út felőli részen pedig egy körforgalmat alakítanak ki.”
A szakember kiemelte:
„A járószint annyira alacsonyan volt, hogy több méter magas töltést kellett összehordani. Az út egy 1987-ben lezárt hulladéktelepen halad keresztül, a felszín alatt 7 méter vastag szemétréteg található. Ahhoz, hogy stabil legyen az út, egy különleges, mélytömörítési technológiát kellett alkalmazni. Az impulzusos tömörítést egy speciális gép végezte, körülbelül 4500 négyzetméteren készült ez a tömörítés.”
A televízió adásából kiderült, hogy a határidő 2023. február, azonban a Strabag szeretné már idén decemberben befejezni a munkát. Az új utat Szent Kvirinről, Siscia (Sziszek, ma a horvátországi Sisak – a Szerk.) püspökéről nevezik majd el, aki a IV. század elején keresztény meggyőződése miatt vértanúhalált halt Savariában (Szombathely – a Szerk.).
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.