2x2 két forgalmi sáv, valamint a város felől önálló balra kanyarodó sáv kiépítése és jelzőlámpás forgalomirányítás kialakítása valósul meg a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. munkájával.
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata konzorciumban együttműködik a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel a „Tiszavasvári út-Derkovits utca csomópontjának fejlesztése” című, TOP-pályázat megvalósításán. Az európai uniós közbeszerzési értesítő információi szerint a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. dolgozhat a projekten csaknem 800 millió forint értékben.
Az érintett szakasz hossza a Tiszavasvári úton 416,165 méter. A szakaszon belül két csomópont átalakítása történik meg, egészen pontosan a Derkovits és a Csalitos utcánál. Mindkét csomópontban 2x2 két forgalmi sávot és jelzőlámpás forgalomirányítást alakítanak ki. A Derkovits utcán az érintett szakasz hossza 41,202 méter. A Csalitos u. - Kassa u. érintett szakaszának hossza 64,679 méter és 23,085 méter.
A Tiszavasvári út északi oldalán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút, déli oldalán elválasztás nélküli gyalog-és kerékpárút, valamint járda épül. Az érintett szakaszon összesen 5 gyalog-kerékpáros átvezetést alakítanak ki. A 36. sz. főút szelvényezés szerinti jobb oldalán a 49+291+31-49+394,34 km szelvények között támfalat
Az érintett területen az útépítési munkákhoz kapcsolódóan megoldják a burkolatokon és környezetében keletkező csapadékvizek biztonságos elvezetését. Az érintett területen az útépítési tervek figyelembe vételével zárt csapadékvíz elvezető rendszerek kiépítése is megvalósul.
A nyiregyhaza.hu november 15-i információi szerint már el is kezdődtek a „Tiszavasvári út-Derkovits utca csomópontjának fejlesztése” című projekt kivitelezési munkálatai.
A kivitelező tájékoztatása alapján a munkálatok első fázisában a felüljáró támfal megerősítésén dolgoznak. Jelenleg a Kerék utcán út melletti munkavégzés zajlik, ezért útszűkület táblát és villogó terelő elemeket helyeztek ki, valamint 40 km/órás sebességkorlátozás lépett érvénybe.
Továbbá a Tiszavasvári úti felüljárón a Derkovits utca felől a belváros irányába vezető külső sávot 100 méter hosszan lezárták. Ezzel egy időben a belső sávban 30 km/órás sebességkorlátozás lépett érvénybe.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.