2x2 két forgalmi sáv, valamint a város felől önálló balra kanyarodó sáv kiépítése és jelzőlámpás forgalomirányítás kialakítása valósul meg a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. munkájával.
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata konzorciumban együttműködik a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel a „Tiszavasvári út-Derkovits utca csomópontjának fejlesztése” című, TOP-pályázat megvalósításán. Az európai uniós közbeszerzési értesítő információi szerint a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. dolgozhat a projekten csaknem 800 millió forint értékben.
Az érintett szakasz hossza a Tiszavasvári úton 416,165 méter. A szakaszon belül két csomópont átalakítása történik meg, egészen pontosan a Derkovits és a Csalitos utcánál. Mindkét csomópontban 2x2 két forgalmi sávot és jelzőlámpás forgalomirányítást alakítanak ki. A Derkovits utcán az érintett szakasz hossza 41,202 méter. A Csalitos u. - Kassa u. érintett szakaszának hossza 64,679 méter és 23,085 méter.
A Tiszavasvári út északi oldalán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút, déli oldalán elválasztás nélküli gyalog-és kerékpárút, valamint járda épül. Az érintett szakaszon összesen 5 gyalog-kerékpáros átvezetést alakítanak ki. A 36. sz. főút szelvényezés szerinti jobb oldalán a 49+291+31-49+394,34 km szelvények között támfalat
Az érintett területen az útépítési munkákhoz kapcsolódóan megoldják a burkolatokon és környezetében keletkező csapadékvizek biztonságos elvezetését. Az érintett területen az útépítési tervek figyelembe vételével zárt csapadékvíz elvezető rendszerek kiépítése is megvalósul.
A nyiregyhaza.hu november 15-i információi szerint már el is kezdődtek a „Tiszavasvári út-Derkovits utca csomópontjának fejlesztése” című projekt kivitelezési munkálatai.
A kivitelező tájékoztatása alapján a munkálatok első fázisában a felüljáró támfal megerősítésén dolgoznak. Jelenleg a Kerék utcán út melletti munkavégzés zajlik, ezért útszűkület táblát és villogó terelő elemeket helyeztek ki, valamint 40 km/órás sebességkorlátozás lépett érvénybe.
Továbbá a Tiszavasvári úti felüljárón a Derkovits utca felől a belváros irányába vezető külső sávot 100 méter hosszan lezárták. Ezzel egy időben a belső sávban 30 km/órás sebességkorlátozás lépett érvénybe.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.