2019.11.22, Péntek

Háromsávossá vált az M0-s déli szektora

2015.11.27. 18:20

Kétszer három sávosra bővült az M0-s autóút az M1 és az M7 autópálya közötti szakaszon. A 2,7 kilométer hosszú, kibővült útrészt pénteken adták át Törökbálint közelében. A kivitelező Betonútépítő Zrt. egy Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával, nagyobb teherbírású betonburkolattal építette az utat a komoly kamionforgalom elviselése érdekében.

Kétszer három sávosra bővült az M0-s autóút az M1 és az M7 autópálya közötti szakaszon. A 2,7 kilométer hosszú, kibővült útrészt pénteken adták át Törökbálint közelében. A kivitelező Betonútépítő Zrt. egy Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával, nagyobb teherbírású betonburkolattal építette az utat a komoly kamionforgalom elviselése érdekében.

A beruházás során átépítettek egy csomópontot, egy aluljárót és egy új felüljáró épült meg. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítették a vadvédő kerítést. A Betonútépítő Zrt. 550 nap alatt végezte el a kivitelezést.

A nettó 6 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően a Budapest körüli M0-s autóút déli szektorának immár teljes hosszában kétszer három forgalmi sávon lehet közlekedni.

Az elkészült beruházást Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja, Szűcs Lajos Pest megyei fejlesztési biztos, valamint Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese adta át.

Az eseményen Aradszki András arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2010-ben hivatalba lépett kormány 2015 végéig összesen több mint ezer kilométeren valósít meg jelentős közúti beruházásokat, illetve a költségvetési forrásból is támogatott fejlesztésekben a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon.

Az M0-ás déli szektorának jelentőségéről szólva elmondta: ez a régió második legforgalmasabb gyorsforgalmi útja, ezért különösen fontos, hogy a nagy kamionforgalom elviselése érdekében Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával, nagyobb teherbírású betonburkolattal valósult meg a fejlesztés.    

Az átadott 2,7 kilométeres szakasz 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrást használt fel - tette hozzá.    

Szeneczey Balázs tolmácsolta Tarlós István, Budapest főpolgármestere köszönetét a projekt-megvalósításban résztvevőknek. A városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy az M0-ás autóút fejlesztése Budapest életére is jelentős hatással van.    

Tarnai Richárd  arról beszélt, hogy az állam olyan projekteket tett Brüsszel asztalára, amelyek jók és professzionálisan kidolgozottak voltak, ezért az Európai Unió tudja őket támogatni. A kormánymegbízott megjegyezte, hogy a kormányhivatalok létrehozásával az engedélyeztetések ideje is lerövidült.     

Szűcs Lajos azt hangsúlyozta, hogy a beruházással Pest megye valamennyi polgára és vállalkozása is új lehetőségekhez jut. A Pest megyei fejlesztési biztos emlékeztetett rá: a megyében összpontosul - a főváros nélkül - a magyar vállalkozások több mint 15 százaléka, és ezek a vállalkozások az elmúlt években az uniós fejlesztési forrásokból alig részesülhettek. A kormány a közelmúltban döntött a megye és a főváros különválásáról - emlékeztetett, kiemelve, hogy a főváros és Pest megye végre nem versengő ellenfele egymásnak, hanem korrekt partnere.    

Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgató-helyettese a fejlesztést bemutatva elmondta: a NIF az NFM megbízásából a beruházásában a 2013-ban lezárult, M5-M7 közötti 27 kilométeres fejlesztéshez kapcsolódva 2,7 kilométeren folytatódott az M0 gyorsforgalmi út bővítése. A forgalom a korábbi 2-szer 2 helyett mostantól az M3 autópálya és Győr irányába is 2-szer 3 sávon haladhat. A fejlesztés keretében a jobb oldali pálya is megerősített aszfaltréteget kapott.   

(mti)