2024.11.07, Csütörtök

Hirdetés

Miért jó egy építőipari cégnek, ha nem hajtja el az újságírókat?
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Miért jó egy építőipari cégnek, ha nem hajtja el az újságírókat?

magyarepitok.hu

2020.01.20. 14:05 - Hegedűs Gergely

Komoly hírértékkel bír, hogy a magyar építőipar reménytelenül hátrányos helyzetű rétegeket tudott beintegrálni az utóbbi években a munkaerőpiacra – mégse nagyon olvashatunk erről szóló cikkeket. Mi kell ahhoz, hogy a jó hír is hír legyen az építőiparban? Többek közt erről is szó volt az ÉVOSZ Médiatagozata és az építőipari újságírók közös sajtóreggelijén.

Hirdetés

A média képviselővel közös sajtóreggelit tartott hétfőn az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) Médiatagozata. Az ÉVOSZ budapesti székházában szervezett találkozón Kincses Péter tagozati elnök ezt hangsúlyozta, hogy

miközben az építőipar húzóágazattá vált, jelentős részesedéssel bírva a GDP-ben, még mindig rengeteg negatív kritikát kap, többek közt emiatt sem vonzó a fiatalok számára.

Kattintva galéria nyílik


Ennek a megítélésnek a javítása a tagozat egyik célja, melynek elnökségében számos nagy építőipari cég képviselői is helyet kaptak. „Az építőipar népszerűsítésének egyik eszköze, hogy támogatjuk a sajtót a tényszerű újságírásban” - fogalmazott a tagozati elnök. Elmondása szerint egy az építőiparral foglalkozó podcastot is indítanak, melynek témáira az újságíróktól is várják a javaslatot.

Kincses Péter tagozati elnök (jobbra)


A nagy cégeknek kulcsszerepe lehet a kommunikáció javításában

A médiatagozat szerepéről az ÉVOSZ-t irányító Koji László is beszélt a sajtóreggelin. Hangsúlyozta, miközben az egyik cél az, hogy minél hitelesebb cikkek szülessenek az ágazatról, a tagozatnak az is a feladata, hogy felkészítse a szakma szereplőit a hatékony kommunikációra. „Egyrészt a nyugati országok mintájára a nagy és középcégeknek kell húzniuk a kisebbeket a kommunikációban, másrészt, ha valamelyik cég gyenge ezen a területen, akkor a tagozat ad neki tanácsokat és megfelelő eszközöket.”

Koji László, az ÉVOSZ elnöke


Koji László megköszönte a sajtó képviselőinek a tényszerű anyagokat az ágazattal kapcsolatban, ugyanakkor meglátása szerint számos esetben előfordul, hogy egy-egy újságíró nem felkészült abban az építőipari témában, amiről cikket jelentet meg. „Egyik feladatunk, hogy tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy ez a felkészültségi szint növekedjen.”


Az ágazatnak is bátrabbá kell válnia

A Médiatagozat elnökségi tagja, Nádor András felvetette, hogy az ágazatnak számos olyan területe van, melyet bemutatva javulhat a megítélése. Ennek egyik példája az a társadalmi szerep, amit az elmaradott térségek foglalkoztatottságának megemelésében betölt, miközben immár 355 ezer embert foglalkoztat.

„A hátrányos helyzetű rétegek bevonására semelyik ágazat nem tett ekkora erőfeszítést, mint amit az építőipar az elmúlt években.

A munkájukat lehet kifogásolni, de hatalmas előrelépés, hogy olyan rétegek kezdtek el dolgozni például a borsodi térségben, melyek már több generáción keresztül nem dolgoztak.” Nádor András fontos célként jelölte meg, hogy az ilyen jellegű pozitív hírek is megjelenjenek az építőiparról.

Hogy a sajtóban tudatosabb kommunikáció alakuljon ki az építőiparról, van egy másik feltétele is. Ezt a szempontot a lapunk vetette fel a sajtóreggelin, utalva arra, hogy a tényszerű cikkekhez az is szükséges, hogy az építőipar szereplői a korábbinál nyitottabban viszonyuljanak az újságírókhoz. Kérdésünkre válaszolva Kincses Péter arról beszélt, hogy mennyire tudja segíteni ezt a nyitást az ÉVOSZ Médiatagozata.

„Szerintem ez a nyitottság kezd kialakulni az ágazatban, és igazából az tudja felerősíteni, ha egy-egy cég példát mutat ebben a többinek. Az ugyanis mások számára is nyilvánvalóvá válik, hogy amint egy vállalat elkezd tudatosan kommunikálni, javul a helyzete.”

Koji László ehhez hozzátette, egy átlagos magyar építőipari cég ma még nem tudja, hogy miért jó neki, ha elkezd kommunikálni. „A médiatagozat egyik feladata, hogy ezt a lehetőséget jelezze a cégeknek, rámutatva a folyamat előnyeire.”

Galéria

Iparági hírekÉVOSZKincses PéterÉVOSZ Médiatagozatkommunikációépítőipari sajtó

Hírlevél

Hirdetés