A szatmári térség gyorsforgalmi bekötését megteremtő projektben mind a pályaszerkezet, mind a hidak építését tekintve a kitűzött célok fölött teljesített a Duna Aszfalt Építő Zrt. 2024-ben.
Szatmár európai és kiemelten magyar vérkeringésbe való bekötésének kulcseleme a Vásárosnamény és Szatmárnémeti között épülő, magyar szakaszon M49 nevet viselő gyorsforgalmi út létrehozása. Ennek építése figyelemreméltó szervezettséggel halad. A Duna Aszfalt Építő Zrt. az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti 28,15 kilométeres szakasz kivitelezése során 22 hidat épít fel, amelyeknél nem csak megközelítették a kitűzött célt, amely szerint minden híd építését el kívánták kezdeni 2024-ben; bizonyos projektelemeknél túl is szárnyalták azt: több híddal már el is készült az útépítő.
A szóban forgó 22 műtárgy építésével és a főpálya építésének alakulásával kapcsolatban lapunk Czeglédi Péter főépítésvezetőt kérdezte. Amint válaszaiból kiderült:
„A pályaszerkezet építése ütemesen haladt és sikerült az évre tervezett mennyiséget 25%-kal meghaladnunk. Nagyságrendileg a főpályán (kisebb kihagyásokkal) eljutottunk a kötőréteggel a 0+450-östől a 12+500 km-es szelvényig. Szintén a kötőréteg szintjéig elkészült a Jármi csomópont és a 49-es út összekötését szolgáló, K1 jelű körforgalom, amely mára kopóréteget is kapott. Emellett két keresztező földúton is építettünk pályaszerkezeti rétegeket.”
Egy híd kivételével minden hídon elkezdett dolgozni a kivitelező, amelyek között kiemelkedik a lapunkban is részletesen bemutatott Kraszna-híd, de a többi híd építése is jó ütemben haladt. Hét hídon elkészült a pályalemez. További hat hídon elkészült vagy elkezdődött a cölöpözés és az alépítmény-építés, öt hídon pedig már a befejező munkák zajlottak decemberben.
„Tulajdonképpen december elején az időjárás eldöntötte, hogy le kell állnunk a kivitelezéssel” – mesélte a főépítésvezető. Decemberben a hidegre való tekintettel egyedül a hídépítési munkálatok zajlottak, viszont fontos iemelni: a 2024-re kitűzött legfontosabb projektelemeket, vagyis a K1 körforgalom megépítését, a 471-es út korrekciós töltését és B075-ös híd leterhelő töltésének építését a tervezett mértékig meg tudta valósítani a kivitelező
„Decemberben még két műtárgy leterhelő töltését fejeztük be, ezzel parhuzamosan pedig téliesítettünk, zártuk a teljes munkaterületet.”
Még a tervezési szakaszban társadalmi egyeztetést tartottak, aminek megfelelően a 3111-es út és a meglévő 31-es főút közötti szakaszra alternatívákat megoldásokat dolgoznak ki.
A KM Építő az Óbuda és a főváros jelentős részének közlekedésében meghatározó szerepet játszó építményeken március 1-jén kezdi el a kivitelezést.