A Létesítmény a Magyar Építő Zrt. és a ZÁÉV Zrt. konzorciumának munkájával valósul meg.
Ahogyan egyre közelebb kerül az átadáshoz, úgy egyre látványosabb is lesz a Magyar Építő Zrt. és a ZÁÉV Zrt. konzorcium által kivitelezett Nemzeti Atlétikai Központ (NAK).
Március 15-ei nemzeti ünnepünk alkalmából, este 6 órától piros-fehér-zöld színeket öltötte magára az épület.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a létesítmény ad otthont a 2023-as budapesti atlétikai világbajnokságnak. Az épület a Duna keleti partján, a város déli részén épül fel. A csepeli városrész a városfejlesztésnek köszönhetően teljesen megújul, és mindenki számára nyitott, sok zöldfelülettel rendelkező közpark lesz.
A Nemzeti Atlétikai Központ 35 000 férőhellyel várja majd a sport szerelmeseit a világbajnokságra, majd ezt követően 15 000-re csökken –a környező infrastruktúrával együtt. Az ideiglenes felső szint eltávolítása után a sportközpontban egy kör alakú terület marad, amely később megnyílik a közönség számára kikapcsolódás és szabadidős sport céljából.
Az eseményt követően a létesítmény a magyar atlétika kiemelt versenyhelyszíne és edzőközpontja lesz. A központ tehát nemcsak a versenysport, hanem a szabadidős és az utánpótlássport fejlesztésében is hangsúlyos szerepet kap. A budapestieket és a diákokat edzőpályák, futópályák, kültéri edzőterem, valamint számos egyéb sportolási és kikapcsolódási lehetőség várja majd.
A projektről részletesen IDE kattintva olvashat.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.